آمار مفقودان منا به 3 نفر رسید



اخبار,اخبار اجتماعی,فاجعه منا

اوحدی از بازگشت 13 پیکر از مفقودان فاجعه منا که در عربستان دفن شده بودند، به کشور خبر داد و گفت: سه شنبه این هفته، 13 پیکری که نبش قبر شدند، پیکرشان به کشور باز می‌گردد.

سعيد اوحدی، رئيس سازمان حج و زيارت در نشست خبری با اصحاب رسانه كه در حال حاضر در سازمان حج و زيارت در حال برگزاری است،در طي سخنانی اظهار كرد: در اربعین امسال حماسه بزرگی اتفاق افتاد.

برنامه ریزی برای اعزام کاروانی افراد به عتبات در سال آینده
وی با اشاره به این مطلب که امسال ده درصد افزایش اعزام به عتبات عالیات داشتیم، گفت:یک میلیون و 750 هزار نفر امسال در ایام اربعین برای زیارت مشرف شدند.

رئيس سازمان حج و زيارت با بيان اينكه امسال ١٠٠ گيت گذرنامه در مرز مهران داشتيم، مطرح كرد: در سال گذشته تنها ٣٠ گيت گذرنامه در اين مرز وجود داشت.

وی افزود:یكي از برنامه هايی كه وزارت  كشور برای سال آينده در نظر گرفته اين است كه اعزام ها در اربعين به صورت كاروانی باشد.

رئيس سازمان حج و زيارت عنوان كرد: ثبت نام برای اعزام به عتبات عاليات در نوروز، شرايط ثبت نام از اواسط بهمن و از ٢٣اسفند ثبت نام شروع خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: آمار مفقودين جان باختگان منا به سه نفر رسيد.

همچنین اوحدی از بازگشت 13 پیکر از مفقودان فاجعه منا که در عربستان دفن شده بودند، به کشور خبر داد و گفت: سه شنبه این هفته 13 پیکری که نبش قبر شدند، پیکرشان به کشور باز میگردد و کتاب شرحی بر فاجعه غمبار منا، 2 هفته دیگر منتشر خواهد شد.

21 مرداد سال آینده اعزام نخستین گروه از زائران حج
اوحدی گفت: اولین گروه از زائران ایرانی حج 95 از طریق فرودگاه تهران ، روز 21 مرداد سال آینده به مدینه اعزام خواهند شد.

وی افزود: فراخوان نحوه ثبت نام و اطلاعات بیشتر زائران اعزامی بر اساس برنامه ریزی های انجام شده ، اعلام می‌شود.

رئيس سازمان حج و زيارت اظهار کرد: اعزام به عربستان سعودی به منظور رفاه حال زائران سال 95 از طریق 20 ایستگاه پروازی کشور انجام خواهد شد.

اوحدی خاطرنشان کرد: بر همین اساس، ثبت نام در کاروان های تهران، قم، البرز و قزوین ، روز 23 بهمن و بقیه استان های سراسر کشور طی روزهای 24 و 25 بهمن ماه در سامانه حج و زیارت انجام می شود.

 

اخبار اجتماعی - میزان

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------