موافقت مجلس با بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت در سال 93



اخبار ,اخبار اجتماعی , بازنشستگی

 

اخبار اجتماعی - موافقت مجلس با بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت در سال 93

در جزء دیگری مقرر شد در تمامی دستگاه‌های اجرایی امتیاز کمک هزینه فوت برای بازماندگان متوفی و ازدواج شش هزار و 500 و امتیاز حساب پس‌انداز کارکنان دولت (سهم دولت) 150 تعیین و پرداخت می‌شود.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی بعدازظهر امروز (شنبه) مجلس، با بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت در سال 93 موافقت کردند.

نمایندگان مجلس در جریان رسیدگی به جزئیات لایحه بودجه 93، مقرر کردند بازنشستگی پیش از موعد کلیه مشمولان قانون بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت در دستگاه‌های اجرایی دولتی با موافقت بالاترین مقام اجرایی دستگاه یا مقام مجاز بدون سنوات ارفاقی مجاز است.

در این مصوبه همچنین آمده که اجرای این حکم از محل اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌ها و فروش اموال دولتی یا صرفه‌جویی ناشی از کاهش نیروها که میزان آن به تایید معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور می‌رسد، قابل تامین و پرداخت است.

در مصوبه دیگری پیش‌بینی شد افزایش حقوق گروه‌های مختلف حقوق‌بگیر از قبیل هیات علمی، کارکنان کشوری و لشکری و قضات به طور جداگانه توسط دولت به نحوی که تفاوت تطبیق موضوع مواد 71 و 78 قانون مدیریت خدمات کشوری در حکم حقوق، ثابت بماند انجام می‌پذیرد.

در جزء دیگری مقرر شد در تمامی دستگاه‌های اجرایی امتیاز کمک هزینه فوت برای بازماندگان متوفی و ازدواج شش هزار و 500 و امتیاز حساب پس‌انداز کارکنان دولت (سهم دولت) 150 تعیین و پرداخت می‌شود.

به موجب مصوبه دیگر مجلس، ماده 17 قانون مدیریت خدمات کشوری منحصر به امور خدمات اداری دستگاه‌های اجرایی است و شامل اجرای طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ا‌ی نمی‌شود.

به موجب این مصوبه، همچنین اختیارات هیات وزیران در مورد تعیین نصاب معاملات موضوع قانون برگزاری مناقصات به مواردی که معامله به صورت مزایده انجام می‌شود نیز تسری می‌یابد. 

اخبار اجتماعی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------