سالم‌ترین خون‌ در رگ های ایرانیان



اخبار,اخبار اجتماعی ,انتقال خون

 

اخبار اجتماعی - سالم‌ترین خون‌ در رگ های ایرانیان

سازمان انتقال خون ایران به عنوان همکار سازمان بهداشت جهانی در منطقه ‏معرفی شده و ‏می‌تواند به انتقال تجربیات خود به دیگر کشورها پیشگام باشد و این کار در کشورهایی ‏همچون ‏عراق، تونس و افغانستان صورت گرفته است.

رئیس سازمان انتقال خون گفت : خون‌های اهدایی ایرانیان از سالم‌ترین خون‌های جهان است و چهار آزمایش اجباری سازمان بهداشت جهانی بر خونهای اهدایی انجام می‌شوند .‏

 به گزارش شبکه خبر، پور فتح‌الله درجریان بازدید از خط تولید ‏‏کیسه‌های خون در قم افزود: هموطنان هر سال بیش از ۲ میلیون واحد ‏خون اهدا می کنند .

سازمان انتقال خون مواد خام ، دستگاهها ، تجهیزات و مسائل مرتبط با اهداکنندگان را دقیق نظارت می کند و این نظارت‌ها سبب شده است هرگونه فرآیند خونی  استانداردهای ‏لازم را داشته باشد . ‏

رئیس سازمان انتقال خون با بیان اینکه سازمان بهداشت جهانی به دنبال ایجاد فرهنگ ملی انتقال خون در بسیاری از کشورهاست گفت : با این حال ایران بیش از 40 سال است که چنین سازمانی ‏را ‏تشکیل داده است ؛ سازمان انتقال خون ایران به عنوان همکار سازمان بهداشت جهانی در منطقه ‏معرفی شده و ‏می‌تواند به انتقال تجربیات خود به دیگر کشورها پیشگام باشد و این کار در کشورهایی ‏همچون ‏عراق، تونس و افغانستان صورت گرفته است.

پور فتح‌الله افزود : هم اکنون حدود 150 هزار لیتر مازاد پلاسما در ایران به کشورهای خارجی ‏صادر می‌شود ‏؛ فاکتورهای 7 و 8 انعقادی طی این همکاری‌ها در خارج از کشور تولید می‌شوند و مجددا ‏به ایران باز ‏می‌گردد که طی این مراحل بازرسی‌های فراوانی صورت می‌گیرد تا مشکل کیفی به وجود ‏نیاید .
اخبار اجتماعی - شبکه خبر

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------