فانی: تکمیل بیمه طلایی فرهنگیان ظرف چند ماه آینده/ آمادگی انتقاد را دارم



بیمه طلایی فرهنگیان ,وزارت آموزش و پرورش

فانی: تکمیل بیمه طلایی فرهنگیان ظرف چند ماه آینده/ آمادگی انتقاد را دارم

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بیمه طلایی فرهنگیان باید تقویت شود، گفت: تا چند ماه آینده این بیمه تکمیل و به فرهنگیان اعلام خواهد شد.

علی‌اصغر فانی  درباره استفاده از معلمان در بخش‌های مدیریتی، افزود: یک مدیر باید نزد زیر مجموعه خود از محبوبیت و مقبولیت قابل قبولی برخوردار باشد و انتخاب سرپرست این وزارتخانه که یک معلم با سابقه 43 سال فعالیت در آموزش و پرورش است، نشان می‌دهد که انتخاب چنین فردی از بدنه تعلیم و تربیت شروع مناسبی برای بکارگیری معلمان زبده در پست‌های مدیریتی است.

وی افزود: معتقدم باید در انتخاب مدیران کل، روسای مناطق و مدیران مدارس این ویژگی‌ها رعایت شود و افرادی برای این کار انتخاب شوند که نزد همه به ویژه زیرمجموعه آن بخش مقبولیت کافی را داشته باشند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: یکی از رو‌ش‌های ایجاد احترام و رعایت شان و منزلت معلمان، انتخاب مدیرانی است که بتوانند با زیرمجموعه خود ارتباط خوبی داشته باشند و روابط انسانی در این مدیریت‌ها لحاظ شود، چرا که معلم باید بتواند اظهارنظر کند و مدیر هم باید آمادگی لازم را جهت شنیدن انتقادات داشته باشد.

فانی با بیان اینکه آمادگی کامل دارم که انتقاد فرهنگیان را بشنوم، گفت: به عنوان یک معلم خود را معصوم و کامل نمی‌دانم و این روحیه باید در بین همه مدیران و در رده‌های مختلف حفظ شده و تسری یابد.

طراحی و اجرای آموزش‌های ضمن خدمت بر اساس نیازسنجی آموزشی
وی درباره تغییراتی که در آموزش‌های ضمن خدمت معلمان باید صورت بگیرد تا آن را از یکنواختی و خستگی خارج کند، گفت: آموزش‌های ضمن خدمت اگر به درستی طراحی و اجرا شود، همواره مورد استقبال فرهنگیان قرار می‌گیرد، اما برای این تغییرات باید دوره‌های آموزشی بر اساس نیازسنجی صورت بگیرد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: باید مشخص شود که فرهنگیان چه نیاز آموزشی دارند و متناسب با آن محتوای آموزشی، طراحی و مدرسان مسلط به محتوا با روش‌های نوین برای آموزش آنها تربیت شود.

فانی تاکید کرد: اگر آموزش ضمن خدمت فرهنگیان منطبق با نیازسنجی به درستی طراحی و اجرا و در نهایت ارزشیابی شود، قطعا مورد استقبال فرهنگیان قرار خواهد گرفت؛ ضمن آنکه امروز دانشگاه فرهنگیان در بحث تربیت معلم و آموزش ضمن خدمت فرهنگیان نقش ویژه‌ای را ایفا می‌کند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: بیمه طلایی فرهنگیان که یکی از اقدامات رفاهی آموزش و پرورش در حوزه درمان معلمان است، در دستور کار وزارتخانه قرار گرفته که تقویت و تا چند ماه دیگر تکمیل شده آن به فرهنگیان اعلام خواهد شد. /ايسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------