رئیس جمهور برای خط دوم متروی اصفهان چه گفت



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: رئیس جمهور مخالفت خود را با عبور مترو از زیر میدان نقش جهان اعلام کرده است.

فتح‌الله معین به مهر  در خصوص آخرین وضعیت پروژه خط ۲ مترو اصفهان اظهار داشت: برای راه اندازی این خط از مترو در اصفهان دو گزینه وجود داشت که یکی از آنها عبور خط مترو از زیر میدان نقش جهان بود.

وی با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور به اصفهان گزارشی به وی در راستای راه اندازی این خط از مترو اصفهان ارائه شد، افزود: پس از بررسی این گزارش رئیس جمهور مخالفت خود را در خصوص عبور مترو از زیر میدان نقش جهان اعلام کرد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان و عضو هیات مدیره قطار شهری اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر شهرداری اصفهان در حال رایزنی با میراث فرهنگی به منظور ارائه راهکاری برای عبور مترو از زیر میدان نقش جهان است، اضافه کرد: همچنین دو گزینه دیگر پس از دستور رئیس جمهور در دستور کار برای بررسی‌های کارشناسانه راه اندازی خط ۲ مترو در دستور کار قرار گرفته است.

وی عبور خط ۲ مترو از خیابان عبدالرزاق را یکی از پیشنهادات ارائه شده در حال بررسی عنوان کرد و افزود: کارشناسان در حال بررسی مشکلات میراثی این خط هستند که از آن جمله بافت‌‌های تاریخی و میدان امام علی (ع) نیز هست.

معین دور زدن خط ۲ مترو اصفهان در اطراف میدان نقش جهان را نیز از دیگر گزینه‌های روی میز در خصوص خط ۲ مترو اصفهان عنوان کرد و ابراز داشت: این طرح نیز با مشکلاتی در خصوص پیچ و قوس‌های عبور از این میدان همراه خواهد بود.

وی افزود: شورای اسلامی شهر اصفهان و هیات مدیره قطار شهری اصفهان از این پس همچون گذشته اجازه هیچگونه عملیات اجرایی در مترو اصفهان بدون اعلام موافقت میراث فرهنگی را نخواهند داد.

 

اخبار اجتماعی - خبرآنلاین

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------