نجفی:تهران جزو خطر پذیرترین شهرهای دنیا است



اخبار,اخبار امروز,نجفی

شهردار تهران در مراسم روز بزرگداشت آتش‌نشان گفت: هر چقدر به‌سمت انضباط و شفافیت روندها برویم شائبه فساد در شهرداری و آتش‌نشانی کاهش خواهد یافت.

به گزارش ایلنا، محمد علی نجفی به مناسبت سالروز آتش نشان در مراسم تقدیر از آتش نشانان به همراه برخی از اعضای شورای شهر حاضر شد.

 

او ابتدای این مراسم با تقدیر از شهدای یاد و خاطره شهدای آتش نشان گفت: آتش‌نشانی کاری ایثارگرانه است  و اگر شجاعت و شهامت نباشد و فرد روحیه ایثارگری نداشته باشد نمی‌تواند در این کار مشغول شود. اینکه انسان هر لحظه جان خود را به خطر می‌اندازد کار ساده‌ای نیست. به من پیشنهاد دادند با لباس آتش‌نشانی در این مراسم حاضر شوند اما من خود را لایق پوشیدن این لباس ندانستم.

 

شهردار تهران با تاکید بر اینکه آتش‌نشان نقش بسیاری در ایجاد آرامش روحی جامعه دارند، ادامه داد: در راستای اجرای برنامه ارتقاء آرامش برای شهروندان تهران سازمان آتش نشانی  نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند و بحث آموزش نیروهای آتش‌نشانی و شهروندان یکی از مهمترین آموزش به این بخش‌هاست  و ما می‌توانیم به قطب علمی آتش‌نشانی در منطقه تبدیل شویم.

 

نجفی با تاکید بر اینکه با سیستماتیک کردن فعالیت‌ها مبارزه با فساد آسان‌تر خواهد شد، ادامه داد: پس از بحث آموزش ایمنی ساختمان‌ها نوساز بررسی ایمنی ساختمان نوساز در راستای تسهیل و ارتقای ایمنی تهران عمل کنیم.

 

او ادامه داد: تهران جزو خطر پذیرترین شهرهای دنیا محسوب می‌شود بخشی این امر طبیعی است و بخش دیگر انسانی است و باید برای این بخش برنامه‌ریزی ویژه‌ای صورت گیرد. سازمان آتش‌نشانی باید برای استفاده از تجهیزات و فناوری‌های به‌روز نگاهی ویژه‌ای داشته باشد. بخشی از این امر هم به بودجه و بخش دیگر به علم سازمان آتش‌نشانی بر می‌گردد. هر چقدر به سمت انضباط و شفافیت روندها برویم شائبه فساد در شهرداری و آتش نشانی از منظر صدور پایان کار ساختمانی کمتر خواهد شد.

 

نجفی در پایان با اشاره به شکایت‌هایی که از سمت کارکنان سازمان شنیده می‌شود که در این راستا بررسی و اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------