سردار منتظر المهدی: کاهش شرارت و نزاع در دهه اول محرم



اخبار اجتماعی,سردار منتظر المهدی,محرم

سخنگوی نیروی انتظامی گزارشی اجمالی از عملکرد ناجا در ایام محرم را تشریح کرد.

 به گزارش ایسنا، سردار سعید منتظرالمهدی در تشریح عملکرد نیروی انتظامی در دهه اول محرم گفت:‌ در دهه اول محرم پلیس در تامین امنیت حداکثری هموطنان با تمام توان در خدمت عزاداران بود.

 

وی با بیان اینکه از مدتها قبل از آغاز محرم، نیروی انتظامی با برپایی جلسات مختلف با سایر دست اندر کاران قرارگاه مرکزی اربعین از جمله وزارت کشور، هلال احمر، سپاه، وزرات بهداشت و درمان، سازمان تبلیغات، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ... برنامه ریزی های دقیقی را در این خصوص انجام داده  است، ادامه داد:‌ ناجا تمام توان خود را در راستای هر چه با شکوه تر برگزار شدن این پویش عظیم مردمی که در همیشه تاریخ استوار، جاری و ساری است، به کار گرفته است.

 

به گفته سخنگوی ناجا، پلیس از قبل با تعیین و تشریح وظایف و ماموریت های مربوط به یگان‌های عملیاتی درگیر ماموریت، به گونه‌ای نظم و امنیت پرچم داران نهضت حسینی را در ایام محرم بر عهده گرفت که کوچکترین هتک حرمتی به این آیین جاودانه مذهبی وارد نشد و عزاداران با فراغ بال و در کمال امنیت، نظم و آرامش عزای حسینی را برگزار کردند.

 

همکاری پلیس با بیش از 100 هزار هیات

 وی با بیان اینکه نیروی انتظامی پیش از این ایام با تهیه و ابلاغ طرح ویژه آمد و شد، برای ایجاد تسهیلات و روان‌سازی تردد به حدود یکصد هزار هیات، تکایا و همچنین دسته جات عزاداری، امنیتی مثال زدنی را برقرار کرد، گفت:‌ اشرافیت و ارتقای آمادگی عملیاتی در مرزهای کشور، تشدید مراقبت از مرزها با بهره گیری از امکانات و ظرفیت‌های موجود و  نیز هوشیاری کامل در جلوگیری از ترددهای غیرمجاز در نوار مرزی علیرغم تمام تهدیدها، برخورداری از امنیت دو طرفه با نشست‌های مشترک در سطوح مختلف مرزبانان درجه یک کشورهای هم مرز  با هدف ارتقای تعاملات و دیپلماسی بین کشورها تنها بخشی از اقداماتی هستند که در قبل، حین و بعد از ایام عزاداری توسط مرزبانی انجام گرفت.

 

سخنگوی ناجا از بکارگیری بیش از 30 هزار نیروی ویژه انتظامی - عملیاتی – ترافیکی و  خبر داد و افزود:‌طی این مدت پیشگیری از اعمال خرافی با شناسایی افراد موثر و محرک نیز تشدید شد.

 

وی با اشاره به اجرای طرح‌های مبارزه با سارقان به ویژه در محیط پیرامونی محل‌های برگزاری مراسم ها از تشدید فعالیت پلیس 110 و ایست بازرسی ثابت خبر داد و گفت: با دایر کردن بالغ بر ده‌ها ایست و بازرسی موقت در مناطق مختلف در کلیه استان‌ها، یکی از مثال‌زدنی‌ترین امنیت‌ها در ایام عزای امام حسین علیه السلام رقم خورد.

 

کاهش چشمگیر جرائم در دهه اول محرم

به گفته منتظرالمهدی در برخی از حوزه‌ها و جرایم از جمله وقوع سرقت مسلحانه، سرقت از مغازه، سرقت از منزل، سرقت به عنف، تجاوز به عنف، کیف قاپی، وقوع شرارت همچون چاقو و قمه کشی و نزاع و درگیری اعم از فردی و دسته جمعی در دهه اول محرم نسبت به 10 روز قبل به ترتیب چهار، 11 ، هفت، 15 ، 17 ، 35 ، 26 و 11 درصد کاهش داشته و البته در کل وقوع سرقت‌های مهم در این مدت با کاهش 11 درصدی همراه بوده است.

 

وی ادامه داد:‌ همچنین با متصور بودن عملیات تروریستی توسط گروهک‌های تکفیری در استان فارس، با مشارکت و همکاری ماموران اطلاعات استان بلافاصله طرح های کنترل اطلاعاتی و انتظامی توسط پلیس در سراسر استان به مرحله اجرا در آمد و در همین راستا، گروهی از تروریست‌ها در یکی از شهرستان‌های جنوبی استان فارس در حال تهیه مقدمات عملیات تروریستی بودند که بلافاصله تیم‌های ویژه عملیاتی پلیس در چند عملیات ضربتی 11 نفر را دستگیر و از ادامه فعالیت آن ها جلوگیری به عمل آوردند.

 

به گفته وی در این عملیات پیش دستانه بیش از ده‌ها دستگاه خودرو و موتورسیکلت بازبینی و توقیف شد و بالغ بر بیش از یکصد کیلوگرم مواد منفجره و متعلقات مربوطه و یک قبضه سلاح جنگی کشف و ضبط شد.

 

منتظرالمهدی اضافه کرد: در حوزه پلیس گذرنامه در دهه محرم به منظور تسریع در خروج زائرین برای عزیمت به کربلای معلی با افزایش 65 درصدی خروج از گیت‌های مرزهای شلمچه، چزابه، و مهران  برای زیارت روبرو بودیم که در کمتر از 72 ساعت بالای  16 هزار گذرنامه صادر و زایرین بدون کوچکترین مشکلی اعزام شدند.

 

سخنگوی ناجا در خصوص اقدامات پلیس در تهران بزرگ نیز گفت:  توجه به هیئات و تکایا و دسته جات عزاداری، استفاده از همیاران محرم پلیس، حضور عوامل پلیس در هیات به صورت محسوس و غیرمحسوس، تماس مردمی با پلیس 110، شناسایی ایستگاه‌های صلواتی و نظارت بر ایستگاه‌ها با جانمایی درست که موجبات کمترین ترافیک را برای برگزار کنندگان عزاداری‌ها فراهم آورد.

 

وی همچنین با اشاره به برگزاری مسابقه فوتبال ایران و کره جنوبی در ورزشگاه آزادی گفت: پلیس، در سایه مشارکت سازمان‌ها ونهادها و جوانان عاشورایی، اشرافیت کامل بر برگزاری مسابقه فوتبال شب عاشورا داشت و خوشبختانه مسابقه هیچ حادثه و حاشیه‌ای نداشت و در کمال آرامش و با رعایت موازین شرعی برگزار شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------