احتمال پیشی گرفتن آمار طلاق در ایران نسبت به کشورهای صنعتی



اخبار,اخبار اجتماعی,طلاق

عضو مرکز تحقیقات علوم رفتاری دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله با اظهار نگرانی نسبت به افزایش آمار طلاق گفت: با روند فعلی، آمار طلاق در ایران از کشورهای صنعتی پیشی می‌گیرد.

به گزارش مهر، علی فتحی آشتیانی با اظهار نگرانی از شکسته شدن قبح طلاق، خواستار بررسی جدی و عمیق و همه جانبه چرایی شکسته شدن قبح طلاق شد و افزود: موضوع طلاق با توجه به این که در سال ۹۴ بیست و سه و هشت دهم درصد ازدواج‌ها به طلاق منجر شده و این رقم در شهری مانند تهران به ۳۵ درصد می‌رسد موضوعی بسیار جدی است که نباید از آن غفلت کرد.

 

وی ابلاغ سیاست‌های کلی خانواده از سوی مقام معظم رهبری را نیز برآمده از همین دغدغه، یعنی تهدید شدن جدی نهاد خانواده، ارزیابی کرد و گفت: موضوع طلاق و خانواده از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و باید به صورت جدی و عمیق و همه جانبه مورد بررسی و واکاوی قرار گیرد.

 

استاد گروه روانشناسی و مرکز تحقیقات علوم رفتاری دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله ادامه داد: باید این موضوع را به صورت جدی مورد بررسی قرار داد که چرا آن چیزی که در جامعه ما در گذشته‌های نه چندان دور قبح زیادی داشت و هم خانم‌ها و هم آقایان سعی می‌کردند به گونه‌ای با هم کنار بیایند و با کدخدامنشی و ریش سفیدی و استفاده از بزرگان خانواده مشکلات‌شان را حل کنند جای خود را به روندی داده که در آن گاه زن و مرد به خاطر اختلافات بسیار کوچک تصمیم به طلاق می‌گیرند و این گونه قبح این مسئله شکسته است.

 

فتحی آشتیانی با تأکید بر اهمیت این موضوع و با بیان این مطلب که بیم آن می‌رود شکسته شدن قبح طلاق ریشه‌ها و بنیان خانواده را از آنچه هست سست‌تر کند، افزود: اگر روندی که به ویژه در این چند سال اخیر در جامعه ما شکل گرفته ادامه پیدا کند، ممکن است آمار طلاق کشور در سال‌های آتی از بسیاری از کشورهای صنعتی نیز بالاتر برود.

 

استاد گروه روانشناسی و مرکز تحقیقات علوم رفتاری دانشگاه علوم پزشکی بقیة الله تاکید کرد: این یک زنگ خطر جدی است که جامعه ما را تهدید می‌کند و باید به طور گسترده به آن پرداخته و برای حل آن اقدام شود.  

 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------