فرزندان شاهد در اولویت استخدام آموزش و پرورش



اخبار ,اخبار اجتماعی ,اولویت استخدام آموزش و پرورش

اخبار اجتماعی - فرزندان شاهد در اولویت استخدام آموزش و پرورش

کفراشی در خصوص «مشاور در مدارس شاهد»،گفت‌: مشاور در همه مدارس شاهد وجود دارد درصورتی که درمدارس عادی مشاور فقط در مقطع متوسطه است.

مدیرکل دفتر امور شاهد و ایثارگران ‌وزارت آموزش‌ و پرورش با بیان اینکه 50 درصد دانش آموزان مدارس شاهد از فرزندان ایثارگران هستند، گفت: فرزندان شاهد در اولویت استخدام آموزش و پرورش بوده و هستند.

 

به گزارش ایسنا، محمد حسین کفراشی در خصوص «تعداد مدارس شاهد در کشور» اظهارکرد: 1354 مدرسه شاهد در کشور داریم که شامل 561 مدرسه ابتدایی، 393 مدرسه دوره متوسطه اول و 400 مدرسه متوسطه دوره دوم است که در 13946 کلاس در کل کشور این دانش‌آموزان اشتغال به تحصیل دارند و 299 مدرسه ایثارگران بزرگسال نیز در کشور فعال هستند.

 

وی با اشاره به اینکه 50درصد دانش آموزان مدارس شاهد از فرزندان ایثارگران هستند، گفت: 382 هزار دانش‌آموز در مدارس شاهد اشتغال به تحصیل دارند که از این تعداد قریب 190 هزار نفر از فرزندان شهدا، جانبازان، رزمندگان و آزادگان محسوب می‌شوند و بقیه نیز براساس امتیازبندی در مدارس شاهد پذیرفته می‌شوند که بخشی از آنان فرزندان فرهنگیان هستند؛ یعنی چیزی حدود 50 درصد از دانش‌آموزان را فرزندان جامعه ایثارگری تشکیل می‌دهند و بقیه سایر اولویت‌ها و نیز فرزندان کسانی هستند که علاقمند به تحصیل در مدارس شاهد می باشند.

 

کفراشی تصریح کرد: با توجه به اینکه در سه، چهار سال اخیر 40 درصد به مدارس شاهد و ایثارگر افزوده شده است امسال تلاشمان این است که بر روی کیفیت بخشی آن کار کنیم؛ اما آمادگی داریم که اگر منطقه‌ای مدرسه نداشته باشد و حداقل 20 درصد دانش‌آموزان طرح شاهد در آنجا حضور دارند و دارای فضا و امکانات مناسبی باشد در آنجا مدرسه شاهد ایجاد کنیم.

 

مدیرکل دفتر امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: در خصوص بحث استمرار مدارس شاهد، ممکن است بعضی از مدارس حداقل 20درصد فرزندان طرح شاهد را نداشته باشند؛ اما استمرار به قوت خود باقی است و بیشتر می‌خواهیم این مدارس به عنوان نماد و مروج فرهنگ ایثار و شهادت ادامه حیات داشته باشند.

 

وی در باره برنامه های امسال این اداره کل،اذعان کرد:پیش بینی شده است برنامه‌هایی برای ارتقای سطح مدیران و کارکنان، تقویت فعالیت‌های مشاوره‌ای و کلاس های فوق برنامه، فعالیت‌های پژوهشی-فرهنگی هنری- قرآنی و همچنین محیطی بانشاط برای دانش‌آموزان ایجاد کنیم.

 

کفراشی در خصوص «مشاور در مدارس شاهد»،گفت‌: مشاور در همه مدارس شاهد وجود دارد درصورتی که درمدارس عادی مشاور فقط در مقطع متوسطه است.

 

مدیرکل دفتر امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش درباره استخدام فرزندان شاهد درآموزش و پرورش‌،خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش این اصل را در نظرگرفته است که فرزندان شاهد و خانواده‌های شهدا و در مجموع ایثارگران اولویت استخدام باشند و در حال حاضر بالغ بر 130 هزار فرهنگی در سراسر کشور داریم که جزو جامعه ایثارگری بوده که از این تعداد 14هزار فرهنگی فرزند شهید، 28 هزار نفر جانباز، 5933 آزاده و تعداد زیادی رزمنده و بستگان درجه یک شهدا اشتغال به کار دارند.

 

وی در خصوص نقل و انتقال خانواده شهدا و جانبازان شاغل در آموزش و پرورش اعلام کرد: ایثارگران و خانواده‌هایشان همیشه در اولویت بوده اند؛ اما آموزش و پرورش نیز همواره محدودیت‌هایی دارد که ممکن است رضایت همه همکاران فراهم نشود.

 

مدیرکل دفتر امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش درباره سنوات ارفاقی به جانبازان و فرهنگیان عنوان کرد: وزیر آموزش و پرورش اعلام کرده است آماده اجرای قانون جامع خدمات ایثارگران است؛ که آیین‌نامه اجرایی برخی از مواد قانونی آن باید توسط معاونت راهبردی ریاست جمهوری تنظیم و به دستگاه‌ها ابلاغ شود.

 

کفراشی تصریح کرد: وزیر آموزش و پرورش اعتقاد دارد که همه مواد این قانون باید اجرایی شود لذا این آمادگی وجود دارد در صورت تهیه آیین‌نامه‌ها در آموزش و پرورش با توجه به مشکلات مالی اجرایی شود؛ به عنوان مثال ماده 51 این قانون در خصوص افزایش 25درصد حقوق فرزندان شاهد، آزادگان و جانبازان است.

 

وی افزود: در بحث سنوات ارفاقی نیز فقط بحث تأمین بودجه وجود دارد که سازمان بازنشستگی کل کشور مبلغ بالایی را در قبال سنوات ارفاقی آنها ازآموزش و پرورش می‌خواهد که امیدواریم این مشکل هم به زودی حل شود. 

اخبار اجتماعی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------