پیرترین و جوان‌ترین استان‌های کشور کدامند؟



اخبار ,اخبار اجتماعی ,پیرترین و جوان‌ترین استان‌های کشور

 

اخبار اجتماعی - پیرترین و جوان‌ترین استان‌های کشور کدامند؟

رییس اداره سالمندان وزارت بهداشت از تغییر هرم سنی جمعیت کشور به استوانه در سال 2050 خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر پریسا طاهری در سمینار کشوری طب سالمندان که در مشهد برگزار شد، گفت: تا سال 2050 جمعیت سالمندان کشور به 20 تا 30 درصد جمعیت می‌رسد و در واقع هرم جمعیتی کشور به استوانه تبدیل می‌شود.

وی افزود: سازمان بهداشت جهانی به ایران تذکر داده است تا سال 2046 باید تمام بیمارستان‌های کشور به بخش سالمندان مجهز باشند.

طاهری با اشاره به اینکه 13 استان در کشور بیشترین تعداد سالمند را به نسبت سایر استان‌ها دارند، عنوان کرد: 8.2 درصد جمعیت کشور سالمند هستند و در حال حاضر پیرترین استان کشور ایلام و جوان‌ترین آن‌ها سیستان، هرمزگان و بوشهر هستند. بیش از 7 درصد جمعیت خراسان رضوی سالمند هستند، پیرترین شهرستان استان خوشاب و جوان‌ترین آن سبزوار و گناباد است.

وی با اشاره به اینکه تعداد سالمندان زن در کشور بیشتر از سالمندان مرد است، اظهارکرد: نباید سالمندی را یک مشکل بدانیم، بلکه سالمندی یک چالش است و باید در کشور به مرحله‌ای برسیم که سالمند توانا و سالم داشته باشیم. به شکلی بدبینانه، در سال 2050 از هر چهار نفر، یک نفر سالمند و در خوشبینانه‌ترین حالت از هر پنج نفر، یک سالمند خواهیم داشت. این درحالیست که سالمندان تنها نیاز جسمی ندارند، بلکه نیازهای دیگری از جمله روحی، روانی، بیمه‌ای،‌ اجتماعی و رفاهی نیز دارند.
اخبار اجتماعی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------