افزایش شمار معتادان با تغییر الگوی مصرف



اخبار ,اخبار اجتماعی ,معتادان

 

اخبار اجتماعی - افزایش شمار معتادان با تغییر الگوی مصرف

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: در سال‌های اخیر با تغییر الگوی مصرف مواد مخدر از سنتی به صنعتی شاهد پایین آمدن سن شروع اعتیاد و افزایش جرایم مرتبط با آن هستیم.

به گزارش ایسنا محمدعلی حمیدیان در نخستین نشست کاربردی پیشگیری از تولید و توزیع موادمخدر صنعتی در معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری اظهار کرد: متاسفانه در سالهای اخیر با تغییر در الگوی مصرف موادمخدر از سنتی به صنعتی شاهد پایین آمدن سن شروع اعتیاد و افزایش جرایم همبسته با آن هستیم.

وی افزود: گسترش روز افزون مواد مخدر و اعتیاد در کشور یکی از چالش‌های پیش رو برای سیاستگذاران، مدیران فرهنگی و مسائل اجتماعی محسوب می‌شود، امری که تاحد زیادی از ترفندهای نظام جهانی سلطه به منظور حفظ وابستگی کشورهای در حال توسعه با بافت جمعیتی جوان به کانونهای قدرت است.

حمیدیان مبارزه وسیع و گسترده علیه قاچاق مواد مخدر، رفع مشکل بیکاری و تورم توسعه طرح‌های ارتقاء مهارت‌های اجتماعی در محلات حاشیه نشین و ایجاد مراکز مشاوره و راهنمایی جوانان و نوجوانان را از مهمترین راهکارهای پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر در استان دانست.

سرپرست اداره پیشگیری‌های امنیتی، وضعی و انتظامی سیستان و بلوچستان نیز گفت: گسترش روزافزون مواد مخدر صرفاً مختص استان سیستان و بلوچستان نیست.

غلامرضا باغ شیرین گردش مالی مواد مخدر در کشور را بیش از 10هزار میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: به طور متوسط در هر شبانه روز 8 نفر جان خود را در اثر سوء مصرف مواد مخدر از دست می‌دهد.

وی گفت: بر پایه تحقیقات و پژوهش‌های علمی 70 درصد جرایم به طور مستقیم یا غیرمستقیم با اعتیاد همبستگی محسوسی دارد به واسطه این امر معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان در سال جاری برنامه‌های مهمی را در این خصوص در دست اقدام دارد.

اخبار اجتماعی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------