سخنرانی آتشین"سناتور ایرانی"علیه سیاست های مهاجرتی استرالیا



اخبار ,اخبار اجتماعی ,سخنرانی سناتور ایرانی علیه سیاست های مهاجرتی استرالیا

اخبار اجماعی - سخنرانی آتشین"سناتور ایرانی"علیه سیاست های مهاجرتی استرالیا

نخستین سناتور "ایرانی تبار" سنای استرالیا کارزار تازه ای را برای مقابله با سیاست های مهاجرتی دولت استرالیا در قبال پناهجویان ایرانی آغاز کرده است.

به گزارش "تدبیر"، روزنامه استرالیایی "سیدنی مورنینگ هرالد" با انتشار خبری به پیشینه سیاسی نخستین "سناتور ایرانی" سنای استرالیا و تلاش او برای اصلاح سیاست های مهاجرتی دولت استرالیا اشاره کرده و در این مورد می افزاید :"سام دستیاری" نخستین سناتور "ایرانی" سنای استرالیا و عضو حزب "کارگر" است.

 

او درصدد برآمده تا سیسات های مهاجرتی دولت استرالیا در قبال پناهجویان را تغییر دهد. او اخیرا سخنرانی آتشینی را در این مورد مقابل "بیل شورتن" رهبر حزب کارگر استرالیا ایراد کرد. آقای "دستیاری" خواستار از سرگرفته شدن بحث و تبادل نظر در مورد مسائل مرتبط با پناهجویان استرالیا شده است."

 

این روزنامه استرالیایی در ادامه با سناتور "دستیاری" مصاحبه کرده و در ادامه افروده است :"سناتور "دستیاری" معتقد است که اختلاف نظر آشکاری میان سطوح مختلف حزب کارگر استرالیا در مورد موضوع سیاست های مهاجرتی وجود دارد. حزب کارگر استرالیا پس از وقوع حوادث مختلف برای پناهجویان عازم استرالیا که تعدادی از آنان نیز ایرانی تبار بوده اند انتقاداتی را از دولت محافظه کار کنونی آن کشور به دلیل فرستادن پناهجویان به جزایر "پاپائو گینه نو" و "نائورو مطرح کرده اما در این باره اقدام عملی ای انجام نداده است."

 

سناتور "دستیاری" معتقد است که تجدیدنظر در سیاست های مهاجرتی دولت استرالیا امری ضروری است و در این مورد افزوده است :"باید سیاستی را در پیش گرفت که در عین قاطعیت منصفانه نیز باشد. فکر می کنم که نسل های آینده به تصمیم گیری تاریخی امروز ما نگاه خواهند کرد. حزب کارگر استرالیا باید بحث آزاد و بازی را در مورد موضوع سیاستگذاری های مهاجرتی مطرح نماید. واقعیت آن است که ما در سال های گشته از پرداختن به این موضوع دور افتاده بودیم."

 

"رضا دستیاری" نخستین سناتور ایرانی سنای استرالیا روز شنبه در جریان سخنرانی در جشن نوروز ایرانیان آن کشور نسبت به مرگ "رضا براتی" جوان پناهجوی ایرانی در استرالیا که ماه گذشته جان خود را از دست داد ابراز تاسف کرد و مرگ او را "جنایتی وحشیانه" خواند.

 

او با انتقاد شدید از دولت استرالیا افزود :"اجازه ندهید دولت استرالیا مرتکب جنایت شود و این حادثه برای تعداد بیش تری از جوانان ما تکرار شود. این موضوع می تواند برای خواهر من و اعضای خانواده من نیز روی دهد. اعضای خانواده من در سال 1988 میلادی در جریان جنگ ایران و عراق به استرالیا آمدند. من زمانی که ایران را ترک کردم پنج ساله بودم. خانواده من نیز بخشی از این داستان هستند."

 

این سناتور ایرانی خواستار بررسی و بازنگری سیاست های مهاجرتی استرالیا توسط نهادی مستقل و رسیدگی به موضوع کشته شدن پناهجوی ایرانی در دادگاهی عادلانه شده است.

"سام ستاری" تنها ایرانی است که در رده های بالای مدیریتی حزب کارگر قرار گرفته است. او در حزب کارگر با عنوان "سم" شناخته می شود و در دوران زمامداری حزب کارگر از سوی نخست وزیر پیشیت استرالیا به سمت ریاست برگزاری و مدیریت انتخابات حزب کارگر منصوب شد.

اخبار اجتماعی - تدبیر

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------