یادداشت وزیر بهداشت به یاد علی شریعتی



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

وزیر بهداشت در یادداشتی یاد و خاطره دکتر علی شریعتی را گرامی داشت.

به گزارش ایلنا، سید حسن هاشمی در یادداشتی به یاد دکتر علی شریعتی نوشت: «پس از نزدیک به چهل سال از فقدان او؛ یاد، نام و مکتب فکری‌اش، همچنان الهام‌بخش نسل جدید است. مردی از کویر، که هنوز زلال اندیشه‌اش سرچشمه حیات فکری، دینی و انقلابی بخش عظیمی از جوانان ایران است و آثار ماندگارش کشتزار فکر و آیین و فرهنگ نسل‌های ما را آبیاری می‌کند.

او هنرمندانه و مجاهدانه، آن هم در دوره خفقان اندیشه و آزادیخواهی؛ پیوند تازه و ژرفی بین جوامع دانشگاهی و روحانیت و همچنین باورهای این ملت تاریخ ساز پدید آورد. هنگامه‌ای که نهضت امام راحل، در کشاکش مثلث شوم استبداد سلطنتی، وادادگی غربزدگان و عافیت‌طلبی بسیاری از خواص، غریبانه و آرام در حال شکل‌گیری بود؛ او شجاعانه و آشکار به یاری نسل جوان برخاست و در غوغای اسطوره‌سازی‌های بی مبنای شرق و غرب برای جوانان، آنان را با جنبه‌های عاشقانه و حماسی شخصیت رسول گرامی اسلام(ص)، مولا علی(ع)، فاطمه زهرا(س)، حماسه آزاد مردان کربلا و شهادت اباعبدالله الحسین(ع)، سلمان، ابوذر، مقداد و... آشنا ساخت.

دکتر شریعتی در این راه نورانی نه از ملامت به ظاهر روشنفکران ترسید و نه از انگ ارتداد و تکفیر واپسگرایان و متحجران. هم از این رو بود که کلام بیدار کننده و حرکت آفرینش با جان ملت مسلمان ایران عجین شد و تا امروز حلاوت آثار و سخنان او از خاطر جامعه محو نشده و نخواهد شد. باشد که در مبارزه با(ناکثین و قاسطین و مارقین)صاحبان زر و زور و تزویر همچون مرام جاودانه او باشیم».

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------