پیام مینو خالقی در پی جان‌باختن چند سرباز و دو محیط‌بان



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

مینو خالقی در پی جان‌باختن جمعی از سربازان وظیفه ارتش و همچنین کشته شدن دو محیط‌بان در استان هرمزگان، پیامی منتشر کرد.

به گزارش ایسنا، در این پیام آمده است:

هو الحق

امام علی (ع): سربازان به اذن خداوند، دژ مردم، زینت زمامداران، مایه عزت دین و امنیت هستند و کار مردم جز به آنان استوار نمی‌شود. (نهج‌البلاغه نامه 53)

و سرباز...

واژه‌ای زیبا، که صلابت و حمیت را در ذات خود دارد. سرباز، همو که بنا بر وظیفه ملی، مذهبی و انسانی پا به عرصه دفاع می‌گذارد. چه در درون مرزها و چه در برون آن. زندگی را، خانواده را، آسایش را به کناری می‌نهد تا از سرحدات تفکر و اندیشه و مرزهای میهنی‌اش دفاع کند.

این روزها خبرهای رنج‌آوری جان را به درد می‌آورد. از یک سو 20 نفر از فرزندان وطنم که با یک دنیا آرزو برای آینده سازندگی میهن اسلامی پا به عرصه خدمت سربازی گذارده‌اند، در حادثه‌ای دهشتناک و سرنگونی وسایل نقلیه، اینچنین جانسوز از میانمان پر می‌کشند و خانواده‌های داغدارشان در این ماه مبارک و این ایام نزدیک به لیالی ارزشمند قدر، عزیز خود را به خاک می‌سپارند و تعداد بسیاری نیز مجروح می‌گردند که به برکت این ایام عزیز آرزوی سلامتی و بهبودشان را از درگاه پروردگار مسألت می‌نماییم.

از دیگر سو خبر می‌رسد که سربازان عرصه محیط زیست کشورم، محیط بانان بزرگ‌منش این سرزمین، باز هم آماج گلوله‌های نادانی و جهل و خودپرستی شکارچیان می‌شوند.

چند روزی بیش نمی‌گذرد از مکالمه تلفنی‌ام با علی آرامش‌فر، محیط بان دنا که به ضرب گلوله به پایش در بیمارستان نمازی شیراز از درد به خود می‌پیچید و از داشتن پای سالم در آینده مطمئن نبود و امروز نیز بار دیگر خبر دردآور از دست رفتن دو محیط بان گرانقدر وطن، محمد دهقانی و پرویز هرمزی عزیز که جمع شهیدان محیط بان این مرز و بوم را به 118 تن می‌رساند.

با عرض تسلیت به خانواده‌های داغدار 20 جوان تحصیلکرده و سرباز کشور و خانواده‌های محترم دو شهید محیط‌بان و همچنین تمام ملت شریف ایران و دوستداران محیط زیست کشور.

امیدوارم به سرعت کمیته‌های لازم در جهت بررسی مشکلات زیربنایی صنعت حمل و نقل و راه و ترابری از یک سو و مسائل و مصائب محیطبانان غیور و مظلوم سرزمینم در بخش‌های مربوطه تشکیل گردد و چالش‌های حقوقی به‌کارگیری سلاح و امنیت عرصه‌های گشت‌زنی سربازان عرصه طبیعی ایران، هرچه سریعتر بررسی و رفع گردد.

امید که در خانه ملت، اصول زیربنایی حقوقی این‌چنین مواردی تقنین و در صورت نیاز هرچه سریعتر اصلاح گردد.

مینو خالقی»

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------