گران ترین شهرها برای خارجی‌ها کجا هستند؟



سازمان مرسر همه ساله هزینه های زندگی را برای افراد خارجی شهر های مختلف رتبه بندی می کند، امسال هم این سازمان فهرست گران ترین کشورها را برای اتباع خارجی اعلام کرد. در فهرست امسال هنگ کنگ رتبه اول را دارد.

هنگ کنگ اکنون بر اساس رتبه بندی مرسر گران ترین مکان برای زندگی کردن اتباع خارجی است. هنگ کنگ در فهرست امسال جای شهر لوآندا، پایتخت کشور نفت خیز آنگولا را گرفت که طبق تحقیق سال پیش گرانترین کشور برای اتباع خارجی در سال 2015 بود.

براساس گزارش مرسر نوسانات ارز و سقوط در قیمت نفت منجر شده اند که شهر هایی در جهان که کالا وارد می کنند و کمبود مسکن دارند برای اتباع خارجی بسیار گران باشد.

گفتنی است از 10 شهر اول این فهرست 5 شهر در قاره آسیا هستند، ماریو فرارو رئیس منطقه ای قسمت آسیا مرسر در این رابطه گفت: «شهرهای آسیایی زیادی در میان گران ترین منتاطق دنیا برای اتباع خارجی هستند، البته این هنوز باعث نشده تا شرکت ها استعداد های خود را در این رابطه تغییر دهند.»

گران ترین شهر ها برای اتباع خارجی
فهرست امسال با فهرست سال گذشته تفاوت های زیادی دارد، به جز تغییر در رتبه اول نیویورک و لندن هم از 10 کشور گران این فهرست خارج شده اند؛

رتبه در سال 2016  رتبه در سال 2015   نام شهر
1 2 هنگ کنگ
2 1 لوآندا
3 3 زوریخ
4 4 سنگاپور
5 11 توکیو 
6 13 کینشاسا
7 6 شانگهای
8 5 ژنو
9 10 انجامنا
10 7 پکن

شرایط هنگ کنگ
با وجود اینکه در چند سال اخیر قیمت خرید خانه در هنگ کنگ کاهش یافته است اما هنوز متوسط قیمت خرید خانه در این کشور 19 برابر میانگین درآمد یک خانوار بدون حساب مالیات است.

گفته می شود به علت کم شدن بازدیدکنندگان از هنگ کنگ و بدتر شدن شرایط اقتصادی چین قیمت خانه در این مدت در هنگ کنگ کاهش یافته است.

با این وجود که قیمت خانه در هنگ کنگ بسیار زیاد است اما هنگ کنگ هنوز یکی از ارزان ترین مکان ها برای خوردن «فست فود» است.

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

خبرآنلاین

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------