دلیل آتش سوزی مجدد در پتروشیمی بوعلی ماهشهر/ بخشی از حریق مهار شد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

در حالی که بامداد امروز خبر از کنترل و مهار آتش‌سوزی و انفجار در مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا به عنوان بلندترین برج پتروشیمی خاورمیانه منتشر شد، موج دوم این بحران امروز از سر گرفته شد که به گفته مسئولان، برای مهار این آتش‌سوزی همه نکات ایمنی رعایت شده و حالت آماده‌ باش کامل در منطقه حکمفرماست.

عصر روز گذشته مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا ماهشهر دچار حریق و انفجار شد اما به گفته مسئولان هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس پس از ساعاتی این آتش در همان مخزن ۲۰۰۱ کنترل و مهار شد که البته امروز همین مخزن دچار حریق و انفجار شده است و به گفته عبدالرسول دشتی - رئیس روابط عمومی شرکت هلدینگ خلیج فارس - عامل این انفجار و آتش شوزی مجدد باقی ماندن مواد در مخزن، خاموش نشدن کامل آتش و گرمای هوا بوده است.

وی در این باره گفت: خوشبختانه این حادثه هیچ‌گونه تلفات جانی و حتی مصدوم نداشته است و همه منطقه در حالت آماده باش کامل به سر می‌برند تا این آتش را در همان مخزن ۲۰۰۱ به صورت کامل خاموش کنند.

به گفته دشتی، بنا به اخرین اخبار دریافتی از پتروشیمی بوعلی سینا تاور ۸۰۰۱ کاملا خاموش شده است تانک ۲۰۰۱ خاموش شده ولی آتش تانک ۲۰۰۱C هنوز خاموش نشده و منتظرند با اتمام موجودی سوخت داخل مخزن آنجا هم خاموش شود اما تاکنون کنتزل شده که آتش یه سایر بخش ها سرایت نکند.

دشتی گفت: هنوز برآوردی از میزان خسارت وارد شده به این مجتمع صورت نگرفته چرا که دغدغه و اولویت اول برای همه پایان دادن به این مشکل و خاموش کردن آتش است.

رئیس روابط عمومی شرکت هلدینگ خلیج فارس با بیان اینکه وقوع چنین آتش‌سوزی‌هایی در مجتمع‌های پتروشیمی غیر طبیعی نیست و عامل انسانی ندارد، تصریح کرد: این آتش‌سوزی به دلایلی مانند سهل‌انگاری صورت نگرفته اما بر اساس شواهد و برآوردهای اولیه نشتی واحد پارالیزر بوده که عوامل آن پس از حل این بحران مورد ارزیابی و بررسی دقیق قرار می‌گیرد.

فرماندار بندرماهشهر: نشت مواد پتروشیمی و سمی در اثر آتش سوزی صحت ندارد/ تلفاتی نداشته ایم

تسنیم نوشت: فرماندار بندرماهشهر گفت: حدود ۳۰۰ خودروی آتش نشانی نیز در محل حادثه حاضر هستند و در سایت ۴ منطقه ویژه پتروشیمی بندرامام نیز از نیروهای غیرضرور تخلیه شده و فقط نیروهای عملیاتی در محل کار خود هستند.

منصور قمر، با اشاره به بسیج و تلاش همه نیروهای امدادی و ایمنی در بندرماهشهر اظهارداشت: در حال حاضر دو فروند بالگرد امداد رسان با آب پاشی روی تاسیسات پتروشیمی بوعلی و صنایع اطراف آن در حال خنک سازی تاسیسات هستند تا از بروز مجدد آتش جلوگیری کنند.

وی افزود: حدود 300 خودروی آتش نشانی نیز در محل حادثه حاضر هستند و در سایت 4 منطقه ویژه پتروشیمی بندرامام نیز از نیروهای غیر ضرور تخلیه شده و فقط نیروهای عملیاتی در محل کار خود هستند.

فرماندار بندرماهشهر گفت: پایانه و بندر نیز تعطیل شده که این اقدام برای جلوگیری از تردد خودروهای سنگین در منطقه بود تا جلوی حرکت سریع خودروهای آتش نشان گرفته نشود.

وی افزود: حوادث دیروز و امروز هیچگونه تلفاتی نداشته و وضعیت شهرستان در محل حادثه از روز گذشته بسیار بهتر است و شرایط تحت کنترل است.

قمر با اشاره به خبر کج شدن برج 8001 گفت: این برج کمی کج شده اما مشکلی ایجاد نشده است.

وی با اشاره به برخی شایعات در شبکه‌های اجتماعی گفت: نشت مواد پتروشیمی و سمی در اثر آتش سوزی صحت ندارد و مردم اخبار صحیح را از خبرگزاری‌ها و رسانه‌های معتبر پیگیری کنند.

ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------