ایرانی‌ها در حمله انتحاری عراق آسیب ندیده‌اند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

رییس سازمان حج و زیارت گفت: در حمله انتحاری به مزار فرزند امام هادی (ع) در نزدیکی‌های سامرا که به شهادت ٣٦ تن منجر شد، هیچ زائر ایرانی حضور نداشت و تمام ایرانی‌هایی که در عراق به سر می‌برند، هم‌اکنون در سلامت کامل هستند.

سعید اوحدی درباره این حمله انتحاری به ایسنا گفت: ٢ بامداد جمعه ١٨ تیرماه مزار شریف امام‌زاده سید محمد فرزند امام هادی (ع) مورد هدف خمپاره گروه‌های تروریستی قرار گرفت که سبب ازدحام جمعیت در محل حادثه شد. در آن هنگام سه تن از عوامل داعش حمله انتحاری را میان جمعیت انجام دادند که طبق اعلام منابع عراقی، متاسفانه به شهادت ٣٦ تن و زخمی شدن ٥٣ تن دیگر منجر شد.

وی ادامه داد: خوشبختانه ما در آن مسیر زائری از کشورمان نداشتیم، ضمن آنکه در آن وقت شب، کاروان‌های ایرانی به سامرا و یا امام‌زاده سید محمد در منطقه بلد استان صلاح‌الدین، ترددی ندارند.

رییس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه تردد تمام کاروان‌های زیارتی ایران در عراق با اسکورت امنیتی صورت می‌گیرد و هر اتوبوس توسط سه خودرو نیروهای امنیتی در عراق حرکت می‌کند، گفت: امنیت در شهرهای کربلا و نجف برقرار است و تمام زائران ایرانی که با کاروان‌های این سازمان به عراق سفر کرده‌اند، در سلامتی کامل به سر می‌برند و برنامه سفر کاروان‌های سازمان حج و زیارت بدون مشکل و طبق روال انجام می‌شود.

وی ادامه داد: پس از پیروزی‌های ارتش عراق در فلوجه و ضربات سنگینی که در روزهای گذشته در اطراف شهر موصل به نیروهای داعش وارد شده، این گروه تروریستی دست به عملیات‌های کور می‌زند که حمله بامداد امروز نیز یکی از همان‌ها بوده است.

اوحدی گفت: ما امروز موضوع اعزام زائر به سامرا را بررسی می‌کنیم و با عوامل امنیتی در عراق تماس می‌گیریم و چنانچه کوچکترین مساله‌ای باشد، در این باره تصمیم خواهیم گرفت.

رییس سازمان حج و زیارت همچنین اظهار کرد: اگرچه زائران ایرانی طی این مدت در عراق مشکل امنیتی نداشتند، ولی ما همچنان قراردادهای امنیتی خود را با این کشور حفظ کرده‌ایم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------