رسیدن تهران به رتبه اول داشتن کیفیت زندگی مطلوب در دنیا ادعایی عجیب است



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

یک عضو مجمع نمایندگان تهران کسب رتبه اول کیفیت زندگی در تهران در طی پنج سال گذشته در مقیاس جهانی را ادعای عجیبی دانست و گفت‌: با توجه به شاخصه‌های ما و آنچه در زندگی‌مان در تهران لمس می‌کنیم نه تنها وضعیت زندگی در پایتخت رو به بهبود نیست بلکه متاسفانه هر روز از این کیفیت کاسته می‌شود.

محمد علی وکیلی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: اینکه عنوان شده تهران در مقیاس جهانی در طول پنج سال گذشته توانسته رتبه اول کیفیت زندگی را کسب کند یک ادعای عجیب است و باید به وضوح شاخصه‌ها و ملاک‌های آن بیان شود؛ چون بر اساس شاخصه‌های دقیق علمی تهران با بحران زیرپوستی وحشتناکی روبرو است  که هر روز این بحران ها تشدید می‌شود.

وی بحران آلودگی هوا را یکی از مشکلات تهران خواند که بر روی نسل‌های آینده تاثیر می گذارد و به دنبال آن تعداد سقط‌های ناقص الخلقه نیز روز افزون شده است؛ از طرف دیگر بر اساس آمار میزان پرخاشگری، عصبانیت و تحمل‌ناپذیری مردم افزایش  یافته است. در کنار این مشکلات شاهد تشدید روزافزون حاشیه‌نشینی در تهران هستیم که ارزیابی این شاخص‌ها حکایت از کاهش سطح کیفیت زندگی مردم در تهران را دارد.

نماینده تهران با تاکید بر اینکه با شاخصه های موجود شرایط زندگی در تهران به سمت زیست بدتر می‌رود، بود گفت:‌ ما براین  اساس پیشنهادی را دنبال می‌کنیم تا برای برون‌رفتن تهران از این شرایط نگاه ویژه ای به پایتخت در لایحه برنامه ششم شود چون تهران پایتخت جمهوری اسلامی ایران و ام القرای جهان اسلام است.

وکیلی ادامه داد:  پیشنهادمان این است که در لایحه برنامه ششم تهران در ردیف ۴ مسأله اصلی قرار گیرد و با قوانین خاص اداره شود. به باور ما برای برون رفت تهران از وضع موجود نیازمند قوانین خاص و اداره تهران بر اساس آن هستیم. همان شیوه ای که در کشورهای دنیا به خصوص کشورهای اروپایی دنبال می‌شود و آن‌ها برخی از شهرهایشان را بر اساس قوانین خاص اداره می‌کنند.

وی در جمع بندی گفت:‌ بنده به عنوان نماینده تهران و کسی که در این شهر زندگی می کنم و از نزدیک شرایط را لمس کرده ام معتقدم تهران نه تنها از لحاظ شرایط زیستی رو به بهبود نیست بلکه متاسفانه هر روز از کیفیت زندگی مطلوب فاصله می گیرد؛ به همین دلیل به جای اینکه انتشار چنین اخباری را ورود ارگان خاصی به موضوع انتخابات تعبیر کنم معتقدم باید شاخصه‌های بیان این ادعای عجیب مشخص شود. مطالبه ما این است که آقایان بگویند متکی به کدام شاخصه این ادعاها را مطرح کردند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------