یک عضو شورای شهر: احتمال خطر در تمام خطوط مترو وجود دارد/ شهرداری مقصر است



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

رئیس کمیته حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران گفت: مقصر اصلی حوادث متروی تهران؛ شهرداری، پیمانکاران و مشاوران طرح هستند.

به گزارش ایلنا، محسن سرخو؛ رئیس کمیته حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران ضمن مقصر خواندن پیمانکار و مشاور خط 7 مترو در حاثه میدان قیام گفت: اینجانب بار‌ها و بار‌ها تذکر دادم که قبل از انجام هرگونه عملیات اجرایی و حفاری تونل و ساخت ایستگاه مترو، حتما باید تاسیسات زیرسطحی اعم از لوله‌های آب، گاز و خطوط برق شناسایی شود.

 

وی ادامه داد: به این منظور ضرورت داشته، مکاتبات لازم با دستگاه‌های ذیربط صورت بگیرد و مختصات خط متروی در حال احداث و همچنین مختصات x، y و z ایستگاه‌های مسیر به این دستگاه‌ها اعلام شود تا کلیه عوارض زیرسطحی و همچنین مسیرهای قنوات دایر و بایر قبل از آغاز هر گونه عملیات اجرایی در اختیار مشاور و پیمانکار قرار گیرد؛ چرا که در غیر اینصورت شاهد فرونشست‌ها خواهیم بود.

 

رئیس فراکسیون کارگری شورای اسلامی شهر تهران ضمن عرض تسلیت به خانواده جانباختگان حادثه میدان قیام اظهار کرد: این بار نیز متاسفانه در مسیر خط ۷ مترو شاهد حادثه دیگری بودیم که در آن یکی از کارگران و یک نفر از آتش‌نشانان که سعی در نجات کارگر مذکور داشتند؛ جان خود را از دست دادند و اینجانب ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های آنان مجدانه از شهردار محترم تهران می‌خواهم که موضوع را به فوریت پیگیری و قاطعانه با پیمانکار و مشاور طرح برخورد کند.

 

سرخو در خصوص حاثه‌های اخیر مترو تهران نیز گفت: اکنون هیچ اطلاعی به اینجانب داده نشده که آیا با پیمانکاران و مشاوران خط ۶ مترو در خصوص حاثه شهران و همچنین حاثه کیان شهر برخورد لازم صورت گرفته است یا خیر؟

 

وی تاکید کرد: اگر در اولین حادثه اقدام جدی‌تر از سوی شهردار محترم تهران صورت می‌گرفت، ما شاهد تکرار این حوادث در مسیرهای حفاری تونل‌های مترو نبودیم و با وضع موجود در تمام خطوط مترو احتمال خطر وجود دارد.

 

عضو شورای شهر تهران در خاتمه افزود: کمیته حمل و نقل و ترافیک و شورای اسلامی شهر تهران در اجرای به موقع و سریع خطوط مترو طبق برنامه ۵ ساله دوم شهرداری تهران تاکید دارد، ولی نباید به خاطر سرعت بیش از حد کار شاهد اقدامات خطرآفرین برای شهروندان باشیم و در ‌‌نهایت مقصر اصلی حوادث متروی تهران، شهرداری، پیمانکاران و مشاوران طرح هستند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------