تهران آلوده‌ترین شهر جهان/ دهلی در جایگاه دوم قرار دارد



تهران در فهرست آلوده‌ترین شهرهای جهان از لحاظ دارا بودن ذرات معلق هوا صدرنشین شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ طبق یک بررسی وضعیت آلودگی هوا، تهران با دارا بودن بیشترین میزان ذرات معلق هوا، جایگاه نخست را از آن خود کرد. 

 

قصه تکراری چرایی آلودگی هوا در کشورمان نیاز به بازگویی مجدد ندارد. افزایش خودروها، کارخانجات، گرد و غبار ناشی از خشکسالی و سرما از مهمترین علل ایجاد آلاینده های جوی محسوب می‌شوند. 

 

سنجش میزان آلودگی هوا بر اساس شاخص های مختلفی از جمله میزان ازن، منواکسید کرین، دی اکسید نیتروژی، دی اکسید گوگرد و غیره اندازه گیری و کیفیت هوا با وضعیت های پاک، سالم، هشدار، ناسالم و بسیار ناسالم تعریف می شود. 

 

یکی دیگر از شاخص های کنترل کیفیت هوا اندازه گیری میزان ذرات معلق کمتر از 5.2 میکرون است که در صورت عبور از مرز 100 واحد نشان از ناسالم بودن هوا و وضعیت هشدار برای گروه های حساس دارد. 

 

بر اساس شاخص ذرات معلق هوا (بر حسب  5.2 میکرومتر) تهران با رقم 163 در صدر آلوده ترین شهرهای جهان از لحاظ آب و هوایی و پس از آن شهر های دهلی و بغداد به ترتیب در رتبه دوم و سوم قرار دارند.

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

ذرات معلق از مرگبارترین انواع آلودگی هوا محسوب می‌شوند. به ویژه ذرات کوچکتری که کمتر از 10 میکرومتر قطر دارند، خطرناک تر هستند چرا که به ریه‌ها نفوذ کرده و برخی از آنها حتی وارد جریان خون می‌شوند و می‌توانند به حمله قلبی، کاهش عملکرد ریه و غیره منجر شوند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------