نماینده مجلس: در توزیع امکانات برای زلزله‌زدگان سردرگمی وجود دارد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

نماینده قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت: عدم اعمال نظارت در ساختمان‌های تازه‌سازی که در زلزله اخیر فروریخت، موج می‌زند.

فرهاد تجری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آخرین وضعیت زلزله‌زدگان کرمانشاه و امدادرسانی به آن‌ها اظهار کرد: در ابتدای کار دستگاه‌ها آمادگی چندانی نداشتند و به همین دلیل کمک‌ها به خوبی توزیع نمی‌شد.

 

وی  با انتقاد از نبود یک مدیریت واحد و یکپارچه برای توزیع کمک‌ها، عنوان کرد: امیدواریم در روزهای آینده با هماهنگی‌هایی که انجام شده وضعیت بهتر شود.

 

وی مهمترین نیاز کنونی مردم را چادر عنوان کرد و یادآور شد: متاسفانه مقداری از بار چادرها در مسیر مورد مزاحمت قرار گرفت که در این بخش هم هماهنگی‌هایی صورت گرفته که نیروهای انتظامی مقتدرانه پای کار بیاید و توزیع چادرها را بهتر و در تمام نقاط داشته باشیم.

 

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: متاسفانه امدادرسانی به روستاها بسیار ضعیف است و این ضعف نیز ناشی از همان سردرگمی و پراکندگی توزیع امکانات است.

 

وی اسکان اضطراری و تامین چادر را مهمترین اولویت مناطق زلزله زده دانست و تاکید کرد: پس از آن تا قبل از شروع فصل سرما باید اسکان موقت را در اولویت قرار بدهیم که شخص رئیس جمهور هم در خصوص کمک بلاعوض برای اسکان موقت قول‌هایی دادند. باید هرچه سریع تر ساز و کارهای بازسازی نیز فراهم شود، امیدواریم قول‌هایی که مسئولین در خصوص کمک به مناطق زلزله زده برای بازسازی دادند مشمول زمان نشود.: البته مجمع نمایندگان استان در حضور رئیس جمهور تاکید کردند که این وعده‌ها فراموش نشود و تلاش می‌کنیم این قول‌ها را به صورت مکتوب و رسمی ثبت و ضبط کنیم.

 

وی در ادامه به موضوع تخریب بیمارستان تازه ساز اسلام آبادغرب و مسکن مهر سرپل ذهاب هم اشاره کرد و ادامه داد: عدم اعمال نظارت صحیح در این پروژه‌ها موج می‌زند، چرا باید زیرساخت‌هایی که میلیاردها تومان برای آن هزینه شده با این زلزله فروبریزد. خصوصا امکانات بخش دولتی که انتظار می‌رود آسیب پذیری کمتری داشته باشند.

 

این نماینده مجلس بر لزوم برخورد جدی با خاطیان تاکید  و عنوان کرد: کسانی‌که که در ساخت، نظارت، واگذاری و تحویل گرفتن دخالت داشتند باید پاسخگو باشند. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------