آموزش فنی و حرفه‌ای 3 ساله می‌شود



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

مدیرکل دفتر تألیف کتاب‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش گفت: از سال تحصیلی جدید، آموزش فنی‌وحرفه‌ای 3 ساله می‌شود.

به گزارش ایسنا، احمدرضا دوراندیش در نهمین نشست سالانه رؤسای گروه‌های بررسی و تحلیل محتوای آموزش‌وپرورش ‎که در محل مرکز رفاهی و آموزشی فرهنگیان امام سجاد (ع) برگزار شد، اظهار کرد: از سال جدید تحصیلی، آموزش فنی‌وحرفه‌ای 3 ساله می‌شود. ۲۵ سال از طراحی برنامه‌های درسی آموزش فنی‌وحرفه‌ای گذشته است که نیازمند تغییرات اساسی است.‎ 

 

وی با بیان اینکه دروس نظام آموزشی مبتنی‌بر استاندارد شایستگی طراحی شده است، گفت: تغییر ارزشیابی در یک کشور، سبب تغییر آن نظام می‌شود. در راستای سیاست‌های ابلاغی مبنی‌بر توجه به اشتغال در آموزش‌وپرورش، در روند تحصیل فنی‌وحرفه‌ای کشور هم تغییراتی به وجود آمد.

 

دوراندیش ادامه داد: در این دوره به تلفیق دانش و مهارت تاکید شده و آموزش‌ها، آموزش‌های کُل‌نگر شده است. در نظام قدیم دروس مستقل داشتیم که تئوری و حرفه‌ را از هم جدا می‌ساخت، اما در کتاب‌های جدید دانش و مهارت تلفیق شده و سعی کرده‌ایم از حافظه‌محوری پرهیز شود.

 

‎وی گفت: ۴۲۵ کتاب تألیف شده که هزار مؤلف از تمامی استان‌ها در آن تاثیر داشته‌اند. این تغییرات مرتبط به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری است که به بحث اشتغال، به‌خصوص در آموزش‌وپرورش تاکید دارند.

 

وی با اشاره به محتوای قانون پنجم توسعه، بیان کرد: آموزش‌وپرورش ما باید به استانداردهای بین‌المللی نزدیک باشد. ما باید در راستای اسنادی، بر این مدار حرکت کنیم.

 

دوراندیش اظهار کرد: دروس ما باید طوری تنظیم شود که استانداردهای بین‌المللی لحاظ شود. در این راستا باید وضع موجود آسیب‌شناسی می‌شد و مورد پژوهش قرار می‌گرفت که در این خصوص استاندارد شایستگی و استاندارد ارزشیابی تدوین شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------