مولوی اسماعیل زهی: خانواده متهمان حادثه ایرانشهر هرچه سریعتر آنان را تحویل دهند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

امام جمعه و مدیر حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان از خانواده متهمان حادثه ایرانشهر خواست هر چه سریعتر 2 متهم فراری را برای پاسخگویی به مراجع قانونی تحویل دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مسجد مکی اهل سنت زاهدان، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی در خطبه های نمازجمعه این هفته اهل سنت زاهدان با اشاره به جریان اخیر ایرانشهر اظهار داشت: در مورد این جریان در مرحله نخست دستگاه قضایی باید نسبت به مجازات کسانی که مرتکب جرم شده ‌اند جدیت داشته باشد که بحمدالله دستگاه قضایی سیستان و بلوچستان به این نکته توجه و تاکید دارد.

 

وی افزود: همچنین از افرادی که در این جریان مورد ظلم قرار گرفته ‌اند درخواست دارم حیای شان مانع شکایت و پوشاندن ظلم نشود، بلکه شکایت خود را در دستگاه قضایی مطرح کنند.

مدیر حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان ادامه داد: تا جایی که اطلاع داریم 2 نفر از متهمان دستگیر شده اند و یک نفر دیگر را هم خویشاوندانش به دستگاه قضایی تحویل داده ‌اند، درخواست ما از خویشاوندان 2 متهم دیگر که فراری هستند نیز این است که آنان را تحویل دهند تا اگر جرمی مرتکب شده ‌اند به آن اقرار و اگر مرتکب جرمی نشده ‌اند از خودشان دفاع کنند.

 

امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان مردم را به «حفظ آرامش» توصیه کرد و گفت: از مردم عزیز سیستان و بلوچستان به ویژه ایرانشهر می‌ خواهیم آرامش خود را حفظ و احساسات‌ شان را کنترل کنند، زیرا دشمنان دنبال برهم‌ زدن امنیت استان و کشور هستند.

مولوی اسماعیل زهی با تبریک هفته قوه قضاییه به تاثیرات داخلی و بین‌ المللی اصلاح حکم اعدام متهمان مواد مخدر اشاره کرد و از این اقدام دستگاه قضایی ابراز خرسندی کرد.

 

وی با قدردانی از حضور حجت الاسلام ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری سیستان ‌و بلوچستان در مراسم نماز جمعه اهل سنت زاهدان، از وی به ‌عنوان فردی توانمند یاد کرد و اظهار داشت: حجت الاسلام والمسلمین حمیدی فردی شایسته، معتدل و توانمند با رویکرد عدالت محور است.

 

مدیر حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان ادامه داد: هر مجموعه‌ ای دارای نقاط قوت و ضعفی است که باید دنبال رفع آن باشد در قوه قضاییه قضات توانمندی هستند که به عدالت می ‌اندیشند و قوانین و ضوابط را بر روابط ترجیح می‌ دهند که وجود چنین قضاتی برای جامعه نعمت و غنیمت است.

 

مولوی اسماعیل زهی تصریح کرد: ممکن است در دستگاه قضایی افرادی هم باشند که اعمال سلیقه می‌ کنند و روابط را بر ضوابط ترجیح می ‌دهند که در خواست ما از دستگاه قضایی استان و کشور آن است که نسبت به این‌ گونه افراد حساسیت نشان دهند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------