افطاری آیت‌ا... هاشمی در کنار ایتام : جوانان بدون نشاط رشد نمی‌کنند



اخبار,افطاری آیت‌ا... هاشمی در کنار ایت


اخبار اجتماعی - افطاری آیت‌ا... هاشمی در کنار ایتام :

جوانان بدون نشاط رشد نمی‌کنند
 

مهربانی با ایتام مولفه غیرآشنایی نیست و بسیار به آن تاکید شده است. از جمله بزرگانی که هیچگاه ایتام را فراموش نمی‌کند و همواره دست نوازش بر سر آنها می‌کشد، آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی است.

 

در اذهان بسیاری هست که اوچگونه از این کودکان سخن می‌گوید و همواره آنها را از برکات و نعمات کشور می‌داند؛ چرا که معتقد است این کودکان بیش از دیگر همسن و سال‌های خود با سختی مواجه می‌شوند و درد را بهتر می‌فهمند پس در آینده یعنی زمانی که به سن جوانی می‌رسند انسان‌هایی سخت و محکم می‌شوند که می‌توانند آینده‌ای روشن برای کشور رقم بزنند.

 از همین رو آیت‌ا... هاشمی تصمیم گرفت افطاری را در کنار این کودکان باشد. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام طي سخناني در افطاري صميمانه با جمعی از کودکان و نوجوانان دختر و پسر تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور، آنان را گل‌هاي سرسبد زندگي عنوان كرد و گفت: رشد استعداد كودكان و نوجوانان نيازمند نشاط است.

هاشمی رفسنجانی با تشکر از خانواده‌هایی که فرزندانی را برای سرپرستی می‌پذیرند و مثل فرزندان خود پرورش می‌دهند، افزود: این کار اجری مضاعف در درگاه الهی دارد.

 

وی در ادامه سخنان خود، کودکان و نوجوانان را گل‌های سرسبد زندگی خواند و تصریح کرد: همین جوانان در آینده شخصیت‌های علمی، فنی، دینی، سیاسی و اجتماعی کشور خواهند بود. عضو مجلس خبرگان تنظیم برنامه‌های درسی و تربیتی برای این کودکان را مهم و برای آینده آنها و کشور، سرنوشت‌ساز خواند و بیان داشت: نباید بگذاریم عمر عزیز این کودکان به بطالت بگذرد و توجه به تربیت آنها، یک امر زیربنایی فرهنگی برای آینده کشور است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با یادآوری سازماندهی بهزیستی‌ها در کشورهای مختلف برای رسیدگی به امور نیازمندان گفت: جمهوری اسلامی ایران به خاطر مسایل دینی و ملی، وظیفه خویش می‌داند که بر اساس اهداف مقدس بهزیستی، از کودکانی که به هر دلیلی بی‌سرپرست شده‌اند، نگهداری کند.

 

هاشمی‌رفسنجانی با ابراز خرسندی از دیدن چهره‌های شاد و بشاش کودکان اظهار کرد: بر اساس اصول روان‌شناسی اگر کودکان و جوانان نشاط نداشته باشند، استعدادهای آنها به درستی رشد نمی‌کند. در آغاز این دیدار دکتر هاشمی، رئیس سازمان بهزیستی کشور گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های سازمان ارائه کرد و همزمان با اذان مغرب، نماز جماعت به امامت  آیت‌ا... هاشمی اقامه شد.

 

در پایان این مراسم فرزندان خردسال دختر خانواده سازمان بهزیستی، گرداگرد رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام حلقه زدند و در فضایی صمیمی و عاطفی مشکلات و مسائل خود را با ایشان در میان گذاشتند. آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی نیز با دقت به سخنان و درددل‌های کودکان بهزیستی گوش فرا داد و لحظاتی با آنان سخن گفت و برای رفع مشکلات آنان به مسئولان بهزیستی توصیه‌هایی ارائه کرد.
اخبار سیاسی -  آرمان
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------