رئیس اتحادیه قهوه‌خانه ‌داران: با جمع کردن قلیان ۲۵۰ هزار نفر بیکار می‌شوند



اخبار, جمع کردن قلیان


اخبار اجتماعی - رئیس اتحادیه قهوه‌خانه ‌داران: با جمع کردن قلیان ۲۵۰ هزار نفر بیکار می‌شوند

آن زمان آمدند قلیان‌ها را جمع کردند عواقب آن را هم دیدند که قلیان به خانه‌ها رفت و عده‌ای هم بیکار شدند. اکثر کارکنان این قهوه‌خانه‌ها از شهرستان‌ها می‌آیند و محل قهوه‌خانه هم محل کار و هم سرپناه آنهاست.

رئیس اتحادیه قهوه‌خانه داران و سفره خانه داران با بیان اینکه عده‌ای هر روز مضرات قلیان را بالاتر می‌برند، گفت: با جمع کردن قلیان‌ از قهوه‌خانه‌ها ۲۵۰ هزار نفر بیکار می‌شوند.

عباس علایی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: برخورد با عرضه قلیان در قهوه‌خانه‌ها فعلا از بعضی از استان‌ها مثل مازندران و کرمانشاه شروع شده و عده‌ای بیکار شده‌اند.

وی تصریح کرد: با جمع‌کردن قلیان، قهوه‌خانه‌ها رو به تعطیلی می‌رود و حداقل ۲۵۰ هزار نفر بیکار می‌شوند.

رئیس اتحادیه قهوه‌خانه داران با یادآوری دستور دولت برای جمع‌آوری قلیان در سال ۸۶ گفت: آن زمان آمدند قلیان‌ها را جمع کردند عواقب آن را هم دیدند که قلیان به خانه‌ها رفت و عده‌ای هم بیکار شدند. اکثر کارکنان این قهوه‌خانه‌ها از شهرستان‌ها می‌آیند و محل قهوه‌خانه هم محل کار و هم سرپناه آنهاست.

علایی افزود: ما ۵۰ هزار واحد صنفی داریم که حدود ۲۵۰ هزار نفر به‌ صورت مستقیم با این صنف درگیرند و برای تصمیم‌گیری درباره آنها باید خانواده‌های آنها را هم لحاظ کرد.

وی اظهار داشت: چرا خرید و فروش تنباکو آزاد است اما کشیدن قلیان جرم محسوب می‌شود؟ قلیان در تاریخ کشور ما وجود دارد و نمی‌شود آن را حذف کردف بخش عمده درآمد قهوه‌خانه از فروش قلیان است و اگر جلوی عرضه آن گرفته شود، قهوه‌خانه باید جمع شود.

رئیس اتحادیه قهوه‌خانه داران با بیان اینکه هر روز عده‌ای مضرات قلیان را بالا و بالاتر می‌برند، گفت: البته ما مطیع قانون هستیم و از نماینده‌های مجلس می‌خواهیم مثل دوره قبل این بار هم به کمک ما بیایند.
اخبار اجتماعی  - فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------