واکنش سازمان نظام پزشکی و دادستان به قتل یک پزشک در اردبیل / تیمی از وزارت بهداشت حادثه قتل دکتر پیرزاده را بررسی می‌کند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

رییس کل سازمان نظام پزشکی کشور گفت: خدشه به جایگاه جامعه پزشکی مستلزم انجام مداخلات قانونی سریع و قاطع است.

دکتر علیرضا زالی در نامه‌ای مشترک به دادستان کل کشور، فرمانده نیروی انتظامی کشور و استاندار اردبیل خواستار رسیدگی به حادثه قتل پزشک اردبیلی شد.

وی در این نامه گفت: با کمال تاسف باخبر شدیم یکی از همکاران خدوم جامعه پزشکی کشور در شهر اردبیل به قتل رسید. ضرب و جرح فجیع و قتل ناجوانمردانه این پزشک فوق تخصص و عضو هیات علمی دانشگاه که مورد وثوق جامعه پزشکی اردبیل و مردم منطقه بود، جامعه پزشکی و دانشگاهی اردبیل و کشور را در بهت و اندوهی عمیق فرو برده و عواطف مردم شریف اردبیل را جریحه دار کرده است.

زالی ادامه داد: با توجه به موج فزاینده التهاب و نگرانی و کدورت خاطر جامعه پزشکی استان و با عنایت به اهمیت و حساسیت این مساله، مسولین ذیربط دستور فرمایند رسیدگی به این موضوع بطور ویژه و در اسرع وقت در دستور کار قرار گیرد.

وی تصریح کرد: جامعه پزشکی استان و کشور منتظر اقدامات عملی جهت برخورد قاطع با عوامل این حادثه دلخراش خواهد بود.

زالی خاطرنشان کرد: بدیهی است امنیت شغلی جامعه پزشکی از ضروریات مبرم برای ارایه خدمات مطلوب و بهینه در عرصه سلامت است و هرگونه خدشه به چنین جایگاه مهمی به شدت محکوم و مستلزم انجام مداخلات قانونی سریع و قاطع است.

 

----------------------------------

 

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل: هیچ ارتباطی میان قتل و روابط بیمار و پزشک وجود ندارد

ناصر عتباتی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دکتر اصغر پیرزاده فوق تخصص انکولوژی و سرطان ساعت 11 صبح پنج شنبه با استفاده از سلاح سرد به قتل رسیده است، گفت: دکتر پیرزاده با خودروی شخصی خود و به دعوت قاتل که جوانی حدودا 22ساله است، به منزل وی مراجعه کرده و به قتل رسیده و متهم به جرم خود اعتراف کرده است.

وی با بیان اینکه انگیزه قتل در دست بررسی است، افزود: تمام زوایا با جدیت، سرعت و قاطعیت بررسی می‌شود.

عتباتی تصریح کرد: هیچ ارتباطی میان قتل و روابط بیمار و پزشک وجود ندارد.

دادستان عمومی و انقلاب استان اردبیل با تسلیت به خانواده متوفی و جامعه پزشکی اطمینان خاطر داد که این موضوع با جدیت و حساسیت تمام در سریعترین زمان ممکن رسیدگی می شود.

----------------------------------

تیمی از وزارت بهداشت حادثه قتل دکتر پیرزاده را بررسی می‌کند

 

دکتر فرهاد پورفرضی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه مرحوم دکتر اصفر پیرزاده فوق تخصص خون از پزشکان برجسته استان بود، گفت: وی ظهر پنج شنبه برای معاینه یک بیمار به منزل وی مراجعه کرده و متاسفانه به دلایل نامشخص توسط همراه نوجوان بیمار مورد حمله قرار گرفته و به ضرب چاقو مجروح می‌شود.

وی افزود: با وقوع این حادثه سایر همراهان بیمار با ۱۱۵ تماس می‌گیرند و این پزشک را به بیمارستان فاطمی اردبیل منتقل می کنند که متاسفانه حین رسیدن به بیمارستان فوت می کند.

پورفرضی تصریح کرد: عامل این حادثه نیز سرصحنه بوده که بلافاصله دستگیر شده است.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات قضایی توسط دستگاه قضایی با جدیت در این خصوص در حال انجام است و به زودی به مردم اردبیل اطلاع رسانی خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: تیمی از وزارت بهداشت نیز برای بررسی این حادثه به اردبیل می آیند.

اخبار اجتماعی  - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------