مترو بعد از ۱۵ سال به اصفهانی‌ها سواری می‌دهد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

این پروژه حدودا 15 ساله اصفهانی، دوره مدیریتی سه شهردار را به خود دیده و حال قرار است بعد از فراز و نشیب های بسیاری که به خود دیده و شهر را تا مدت‌ها درگیر خود کرده بود، به ثمر بنشیند.

هرچند روند ساخت و راه اندازی مترو اصفهان به حرکت لاک پشتی بسیاری از پروژه های عمرانی اصفهان شباهت داشت اما گویی قرار است، قطار شهری اصفهانی‌ها روی ریل حرمت بیفتد و بالاخره مردم اصفهان سوار مترو شوند.

این پروژه حدودا 15 ساله اصفهانی، دوره مدیریتی سه شهردار را به خود دیده و حال قرار است بعد از فراز و نشیب های بسیاری که این طرح به خود دیده و شهر را تا مدت‌ها درگیر خود کرده بود، به ثمر بنشیند.

عملیات اجرایی این طرح گرچه از سال 1381 آغاز شد اما این طرح به دلیل مشکلات میراثی که بر سر راه آن وجود داشت و نیز عمدتا برخی تصمیمات مدیریتی که به پیشبرد این پروژه لطمه وارد ساخت از دیگر هم دوره ای‌های خود یعنی متروی مشهد و تبریز عقب ماند و حال پس از 15 سال از روزی که کلنگ آن به زمین زده شد، فردا روبان افتتاح آن با قیچی‌ای که به دست وزیر کشور خواهند داد، چیده می شود.

البته متروی اصفهان پیش از این به محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان، هم سواری داده است و یک بار دیگر هم به اصطلاح افتتاح شده اما با این وجود، قطار شهری اصفهانی‌ها فردا میزبان رحمانی فضلی، هم خواهد بود.

این راه اندازی مربوط به فاز نخست، خط یک از شهرک قدس خیابان امام خمینی تا میدان 25 آبان در خیابان کاوه است.

متروی اصفهان بعد از افتتاح رسمی، روزانه به مدت سه ساعت و با فاصله زمانی نیم ساعت با دو رام قطار فعالیت خواهد کرد.

 

اخبار اجتماعی - تابناک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------