رئیس جمهور: راهپیمایی اربعین عاشقان ابا عبدالله الحسین(ع) در تاریخ بی نظیر و مایه فخر و مباهات است



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 رئیس جمهوری در دیدار محمد گنجی جانباز 70 درصد:
راهپیمایی اربعین عاشقان ابا عبدالله الحسین(ع) در تاریخ بی نظیر و مایه فخر و مباهات است/ ملت ایران از امام حسین (ع) و عاشورا درس استقامت گرفته اند

رییس جمهوری حضور اجتماع عظیم عاشقان ابا عبدالله الحسین(ع) در روز اربعین را در تاریخ، بی نظیر و مایه فخر و مباهات برای اسلام و عاشقان اهل بیت(ع) برشمرد و تصریح کرد: امام حسین(ع) و حادثه کربلا به همه ما درس بزرگی آموخت و عشق ایشان در بین دل های شیعیان روز به روز بیشتر می شود.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی شامگاه سه شنبه و در آستانه اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با حضور در منزل محمد گنجی جانباز 70 درصد، از تلاش ها و جانفشانی های این جانباز بزرگوار در هشت سال دفاع مقدس تجلیل و قدردانی کرد.


رئیس جمهوری افزود: الحمدالله مردم نیز با پای پیاده برای زیارت امام حسین(ع) عازم کربلا شدند و با تحمل سختی های این راه، ارادت خود به حضرت را بیش از پیش نشان دادند.


رئیس جمهوری با اشاره به اینکه الگوی مردم ما در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین هشت سال دفاع مقدس امام حسین(ع) و روز عاشورا بوده است، گفت: امروز هم راه ملت ما همان راه ابا عبدالله الحسین(ع) و یاران باوفای ایشان است و دل همه ایرانیان و دنیای اسلام برای ایشان می تپد.


دکتر روحانی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران و عراق در تلاش هستند اربعین را به عنوان بزرگترین اجتماع دینی و مذهبی جهان در سازمان یونسکو ثبت جهانی کنند.


دکتر روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه عزت و استقلال کشور و همچنین پایداری نظام و انقلاب، بخاطر ایستادگی و اخلاص شهدا، جانبازان و ایثارگران بوده است، خطاب به این جانباز بزرگوار گفت: امروز هم شما جانبازان با صبر و مقاومت خود همچنان الگو و درس آموز هستید.


رئیس جمهوری تصریح کرد: مردم و مسئولان نیز با تأسی از همین صبر و درس های بزرگ در انقلاب و دفاع مقدس در برابر قدرت های بزرگ ایستادگی می کنند.


دکتر روحانی خطاب به همسر جانباز گنجی، اظهار داشت: همسران جانبازان نیز در صبر و اجر این عزیزان شریک هستند و گاهی نیز عمل آنان به دلیل اینکه داوطلبانه این خدمت را به عهده گرفته اند، کاری بسیار فوق العاده و بزرگتر می باشد.


رئیس جمهوری با بیان اینکه همه خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران نزد خداوند از اجری عظیم و بزرگ برخوردار هستند، گفت: برای دولت و مردم، وجود و فداکاری شما عزیزان بسیار آموزنده بوده و ان شاء الله این راه حق و درست را تا رسیدن به اهداف ادامه دهیم.


دکتر روحانی در ابتدای سخنان خود با ابراز خرسندی از این دیدار در شب اربعین اباعبدالله الحسین(ع) گفت: هیچ فردی قادر نیست، فداکاری جانبازان که صحت و سلامتی خود را در راه خدا داده اند، جبران نماید.


جانباز بالای 70 درصد محمد گنجی در سن 18 سالگی در عملیات فتح المبین بر اثر اصابت ترکش از ناحیه نخاع به درجه جانبازی نایل آمد.

 

اخبار اجتماعی - ایرنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------