چند درصد دانش آموزان شیشه مصرف کرده‌اند"



اخبار,اخبار اجتماعی,مواد مخدر

 
 اخبار اجتماعی - قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر
"4درصد دانش آموزان شیشه مصرف کرده‌اند"

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: 4 درصد دانش آموزان حداقل یکبار محرک شیشه مصرف کرده اند.

به گزارش مهر، علیرضا جزینی روز دوشنبه در نشست خبری  اظهار داشت: براساس آمار شیوع شناسی انجام شده در سال 90 ، 1.1 دانش آموزان قرص اکستازی را مصرف کرده و 4 درصد دانش آموزان که اغلب آنها 16 تا 17 سال سن داشتنه اند برای یکبار محرک شیشه را مصرف کرده اند. این درحالی است که بیشترین مصرفها در شب امتحان رخ داده است.

وی با هشدار در مورد مصرف سیگار و قلیان در بین دانش آموزان گفت: خطر ابتلای دانش آموزان پسر نسبت به دختر بیشتر بوده و مصرف سیگار و قلیان زمینه مصرف  مواد مخدر را افزایش می دهد.

به گفته قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر، سکته قلبی، تهوع، بیهوشی و افسردگی از عوارض مصرف محرکهای صنعتی از سوی دانش آموزان در شب امتحان است.

جزینی با اعلام اینکه میزان خطر پذیری دانش آموزان از نیم درصد به یک درصد افزایش یافته است، تاکید کرد: در میان دانشجویان نیز مصرف روانگردانهای جدید وجود داشته و مصرف  این قرصها از سوی دانشجویان دختر بیشتر از پسران است. این قشر نا امیدی از آینده، نداشتن اوقات فراغت و کمبود اعتماد به نفس را از عوامل شرایش به روانگردانها اعلام کردند.

وی با اشاره به اینکه خانه های مجردی دانشجویان یکی از آسیب های این حوزه شناخته می شود، تاکید کرد: حشیش، تریاک، هروئین، ال اس دی و شیشه در بین دانشجویانی که خانه مجردی دارند بیشتر است.

جرینی در مورد تبلیغ قرصهای محرک در شبکه های ماهواره ای گفت:تنها کاری که می توانیم انجام دهیم اطلاع رسانی و آگاه سازی است. در همین رابطه مذاکراتی را با وزارت علوم و وزارت آموزش و پرورش انجام دادیم تا اطلاع رسانی و هشدارهای لازم را انجام دهند.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در ادامه با اشاره به اینکه شناسایی و برخورد با شبکه های مافیای مواد مخدر در دستور کار قرار دارد، تاکید کرد: باید به بنیانهای اصلی قاچاق ضربه وارد کنیم. به همین دلیل ساماندهی نظام اموال مصادره ای، کنترل مرزها، طرح برخورد با خرده فروشان، جمع آوری معتادان متجاهر، کاهش هزینه درمان و دسترسی معتادان به مواد را در دستور کار داریم.

وی با اعلام اینکه 658 معتاد بهبود یافته واجد شرایط دریافت مسکن مهر شده اند، در مورد بیمه معتادان گفت: یکی از کاستی های حوزه بیمه درمان معتادان انجام نشدن اقدامات از سوی وزارت تعاون است. امسال 30 میلیارد بودجه برای این طرح در نظر گرفته شده و 120 بسته  بسته درمانی نیز تدوین شده است. ستاد پیگیر بیمه معتادان است.

جزینی از مرگ 2858 معتاد در سال گذشته خبر داد و افزود: میزان مرگ و میر معتادان در سال گذشته نسبت به سال 91 کاهش یافته است اما روزانه 10 معتاد در کشور می میرند.

وی در مورد خواسته مجامع بین المللی برای حذف مجازات اعدام مجرمان موادمخدر گفت: ما نظر خود را به صورت مشخص در اجلاس وین اعلام کردیم و با اصرار ما این بند حذف شد. معتقدیم عدم اعدام مجرمان اقدامی اشتباه است.
اخبار اجتماعی - مهر

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------