معاون وزیر کشور: 600 پست معاونت به ساختار فرمانداری‌های کشور اضافه شد



  اخباراجتماعی ,خبرهای اجتماعی , معاون وزیر کشور

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور بااشاره به بازنگری ساختار فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها گفت: در راستای اصلاح ساختار فرمانداری‌ها، در مجموع 600 پست معاونت فرماندار به فرمانداری‌های سراسر کشور اضافه شده است. 

به گزارش ایسنا، جواد ناصریان در گردهمایی فرمانداران و بخشداران استان هرمزگان، اظهار کرد: وزارت کشور و سازمان اداری و استخدامی برای اصلاح ساختار فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها اقداماتی را آغاز کرده‌اند. در این راستا با توجه به اینکه شهرستان‌ها و بخش‌ها به لحاظ جمعیت و دیگر شاخص‌ها طی سال‌های اخیر رشد داشته‌اند اما ساختار آنها همچنان قدیمی بود، ساختار فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها در کشور مورد بازنگری قرار گرفت.

 

وی ادامه داد:  40 درصد بخشداری‌ها نیازمند تقویت ساختار بودند که با ایجاد پست معاون بخشدار تقویت خواهند شد تا خدمات‌رسانی به مردم در سطح شهرستان‌ها و بخش‌ها به شکل بهتری صورت گیرد.

 

ناصریان تصریح کرد: برای اجرای این اصلاح ساختار از ظرفیت نیروی انسانی مجموعه وزارت کشور در سراسر استان‌ها برای پست‌های ایجاد شده استفاده می‌شود. اولویت وزارت کشور استفاده از توانمندی نیروهای جوان و مستعد و به خصوص بانوان در عرصه مدیریت است.

 

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور با اشاره به بررسی پرداخت حق مرزی برای کارمندان در مناطق مرزی، عنوان کرد: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته تلاش خواهیم کرد تا حق مرزی به کارکنان مجموعه استانداری، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی در هرمزگان نیز تعلق یابد و پرداخت شود.

 

همچنین ناصریان در دیدار با کارمندان استانداری هرمزگان با بیان اینکه در دولت یازدهم بررسی‌ها و اقداماتی برای بهبود وضعیت کارکنان وزارت کشور در استانداری‌ها، فرمانداری‌ها و بخشداری‌های سراسر کشور انجام شد، اظهار کرد: در این راستا آسیب شناسی صورت گرفت تا در زمینه احکام پرسنل استانداری‌ها به شرایط مناسب برسیم و باید تلاش کنیم میانگین دریافتی کارمندان استانداری‌ها، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها افزایش یابد.

 

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور افزود: برای کاهش هزینه‌های زندگی کارمندان نیز در تعدادی از استان‌ها تمام هزینه‌های درمان کارمندان مجموعه وزارت کشور را پوشش دادیم و تلاش می‌کنیم مشکلات تامین اعتبار برای استانداری هرمزگان نیز رفع شود و میزان پرداختی مورد نیاز را انجام دهیم.

 

میانگین سنی مدیران در وزارت کشور، استانداری‌ها، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها کاهش می‌باید

 

ناصریان با بیان اینکه برای تبدیل وضعیت نیروهای پیمانی به رسمی در مجموعه وزارت کشور در استان‌ها اقداماتی آغاز شده و در آینده نزدیک تکمیل خواهد شد، عنوان کرد: در خصوص نیروهای قراردادی نیز بخشی که آزمون ادواری داده بودند را به پیمانی تبدیل وضعیت کردیم .

 

وی بیان کرد: برای دولت دوازدهم دو هدف‌گذاری مهم در وزارت کشور انجام شده که توجه به نیروهای جوان و بانوان در امر مدیریت در این وزارتخانه در سراسر کشور است.

 

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور خاطرنشان کرد: بخشنامه‌ای داشته‌ایم که هیچ کدام از استانداری‌ها در کشور انتصابی را از میان افراد بازنشسته برای پست‌های مدیریتی انجام ندهند و تلاش خواهیم کرد میانگین سنی مدیران در مجموعه وزارت کشور، استانداری‌ها، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها کاهش یابد.

 

ناصریان بر لزوم توانمندسازی نیروی انسانی وزارت کشور در استان‌ها تاکید کرد و گفت: یکی از مشکلات این بوده که در گذشته کمتر به بدنه داخلی وزارت کشور توجه شده اما در دوره آتی با برگزاری برنامه‌های آموزشی این مشکل را رفع خواهیم کرد تا نیروی انسانی استانداری‌ها، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها تقویت شوند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------