ساخت ۵۰۰ هزار ویلای غیرمجاز در اراضی کشور



اخبار,اخباراجتماعی ,سازمان امور اراضی کشور

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان امور اراضی کشور از شناسایی ۵۰۰ هزار فقره ساخت و ساخت غیرمجاز ویلایی و مسکونی در اراضی کشور خبر داد.

حجت الاسلام علی صابری در حاشیه همایش سراسری مسئولان حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور استانهای وزارت جهاد کشاورزی در کلاردآباد در گفتگو با مهر با بیان اینکه این میزان ساخت و ساز بصورت غیرمجاز و قاچاق و به صورت ویلایی و مسکونی ساخته شده و در مجموع پنج میلیون متر مربع ساخت و ساز غیرمجاز صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه از این میزان تنها برای ۵۰۰ فقره ساخت و ساز غیرمجاز احکام قضایی صادر شده است گفت: به دلیل آنکه دستگاههای سنگین ماند لودر، بلدوزر و غیره نداریم، احکام اجرا نشده است و مشکلات و مسائل اجتماعی موجود نیز سبب شده تا بیشتر احکام صادر شده اجرا نشود.

مسئول حوزه امور سازمان اراضی کشور، کمبود نیروی انسانی و امکانات را از دیگر مشکلاتی برشمرد که سبب می شود تا ساخت و سازهای غیرمجاز به موقع اطلاع رسانی و پیشگیری نشود.

وی تصریح کرد: باید حقوقدان های زیادی داشته باشیم تا موضوعات را در محاکم قضایی پیگیری کنند و نبود ماشین آلات سنگین نیز اجرای احکام را مشکل کرده است.

وی یکی از مشکلات را در رشد ساخت و سازهای غیرمجاز، ارائه خدمات از سوی دستگاههای مربوطه برشمرد و گفت: متاسفانه صاحبان واحدهای غیرمجاز به طرق مختلف خدمات دریافت می کنند و برخی نیز بصورت قاچاق از آب و برق بهره می برند.

حجت الاسلام صابری یادآور شد: تهران، البرز، اصفهان، استانهای شمالی از جمله استانهایی است که بیشترین مشکلات ساخت و ساز غیرمجاز را داریم.


 اخبار  اجتماعی  - مهر    

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------