وزیر کشور خبر داد؛ جمع‌آوری و دستگیری 19 هزار معتاد و خرده‌فروش در نوروز امسال



  اخباراجتماعی,خبرهای  اجتماعی , وزیر کشور

وزیر کشور گفت: سیاست ما در حوزه پیشگیری و درمان مواد مخدر، اجتماعی کردن موضوع مبارزه با مواد مخدر است.

 به گزارش ایسنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در جلسه مشترک شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و بررسی آسیب های اجتماعی استان کرمانشاه ، با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری موضوع اعتیاد و مواد مخدر را آسیب اول کشور می دانند، اظهار کرد: موضوع آسیب های اجتماعی باید به طور مستقل پیگیری شود.

 

وزیر کشور در ادامه با اشاره به تجربه طولانی کشور در حوزه مبارزه با اعتیاد، تصریح کرد: سال گذشته شاهد افزایش ۱۶ تا ۱۷ درصدی کشفیات بودیم و در بحث پیشگیری نیز با قوت در حال پیگیری هستیم.

 

وی تاکید کرد: در حوزه درمان نیز ظرفیت‌ها در مقایسه با زمان ورودم به این حوزه از ۵۰۰ نفر به ۱۰ هزارنفر در شهر تهران افزایش پیدا کرده است.

 

رحمانی فضلی یادآوری کرد: نوروز امسال  در ۱۲ و یا ۱۳ استان  جمع آوری خرده فروشان و معتادین متجاهر را داشتیم که در قالب این طرح  ۱۹ هزار نفر در کشور دستگیر شدند که پنج هزار نفر آنها خرده فروش و مابقی معتادین متجاهر بوده اند.

 

وزیر کشور افزود: قرار شده این افراد به جای سه ماه به مدت بیشتر و تا شش ماه نگهداری شوند.

 

رحمانی فضلی در ادامه با تاکید بر اینکه در حوزه توانمندسازی و اشتغال از هیچ کمکی به استانها فروگذار نخواهد شد، افزود: در استان های دیگر بخش خصوصی هم به این مقوله ورود داشته، هرچند بجز موضوع اشتغال ، مسایل روانی و فرهنگ پذیرش این افراد در خانواده ها هم اهمیت دارد.

 

وی در ادامه با تاکید  بر اینکه خیلی از خانواده ها گرفتار اعتیاد هستند، اظهار کرد: اعتیاد حد و مرز ندارد و بیکار و شاغل و پولدارو فقیر و دانشجو و کارگر نمی شناسد. آمارها حاکیست بین ۵۰ تا ۵۵ درصد معتادین کشور شاغل هستند.

 

وزیر کشور در ادامه مردمی کردن مبارزه با مواد مخدر را یک ظرفیت مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: سیاست ما در حوزه پیشگیری و درمان، اجتماعی کردن موضوع مبارزه با مواد مخدر است و خود مردم باید در این حوزه ورود کنند.

 

وی در ادامه گفت: در استان کرمانشاه در حوزه کارهای عمرانی و اقتصادی گامهای خوبی برداشته شده و با تلاش و کوشش مسئولان سرعت و حجم کار بالا رفته، هرچند این تلاش ها باید حداقل سه برابر شود تا عقب ماندگیها جبران شود که باید در حوزه آسیب های اجتماعی نیز ورود این چنینی شود. 

 

وی در ادامه با تاکید بر اهمیت پای کار بودن مسئولان و در راس آنها استاندار در حوزه مبارزه با اعتیاد افزود: باید تعداد جلسات برگزار شده در حوزه اعتیاد به تناسب شیوع اعتیاد باشد، و اگرچه متوسط تعداد برگزاری این جلسات در کشور ۱۲ جلسه، است اما باید تعداد این جلسات در استانی مثل کرمانشاه که وضعیت بدتر است ۲۴ جلسه باشد.

 

وی از مسئولین استانی خواست تا برای بهبود وضعیت استان از نظر آمارهای اعتیاد برنامه ریزی  و تلاش کنند.

 

وی سپس با اشاره به مطرح بودن دیگر آسیب های اجتماعی مثل حاشیه نشینی، از مسئولین خواست تا برنامه های خود را تدوین کرده و تلاش کنند تا از اعتبارات امسال سهم بیشتری بگیرند.

 

 وزیر کشور در این نشست از فضل الله رنجبر  فرماندار کرمانشاه و سلیمان محبی مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه بخاطر فعال بودن در حوزه مبارزه با مواد مخدر تقدیر کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------