موافقت شورای عالی امنیت ملی با حضور زائران ایرانی در عربستان



   اخباراجتماعی ,خبرهای  اجتماعی ,قاضی عسکر

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: شورای عالی امنیت ملی حضور زائران ایرانی در حج امسال را تصویب کرده است.

 به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسکر در حاشیه بازدید از ترمینال حجاج فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) و در دیدار با مسئولان شرکت فرودگاهی اظهار کرد: جلسه شورای امنیت ملی درباره حج ۱۰ روز پیش تشکیل شد و تصمیم برای اعزام زائران ایرانی به عربستان مصوب شده و جای هیچ تردیدی نیست و ان‌شاءالله زائران هرچه باشکوه‌تر در این مراسم شرکت می‌کنند.

 

وی افزود: شاید در صحبت‌هایی که در این‌باره شد، ابهاماتی وجود داشته باشد؛ ولی جلسه شورای امنیت ملی تشکیل شده و ما هماهنگی‌های لازم را در این‌باره انجام داده‌ایم.

 

سرپرست حجاج ایرانی بیان کرد: اینکه گفته می‌شود حضور زائران در حج تصمیم نظام است، معنایش آن است که تمام ارکان نظام الان پای حج ایستاده‌اند و همه ملتزم‌اند حج به خوبی انجام شود.

 

قاضی عسکر همچنین درباره طرح مجلس برای سوال از سازمان حج و زیارت مبنی بر اعزام زائران به عربستان در شرایط بحرانی و حساس سیاسی منطقه گفت: توضیح دادن یکی از وظایف ما است. چنانچه قبلا در کمیسیون امنیت ملی، کمیسیون فرهنگی و در صحن علنی مجلس به صورت ویژه گزارش جامعی را از تفاهم‌نامه با عربستان و اقدامات صورت گرفته ارائه کرده‌ام و جای ابهامی وجود ندارد. آخرین موضوع به جلسه شورای عالی امنیت ملی برمی‌گشت که در آن نیز حضور زائران ایرانی در حج مصوب شده است.

 

وی بیان کرد: اگر مشکل غیرمترقبه‌ای پیش نیاید و طبق روند معمول همه کارها انجام شود، شاهد حجی باشکوه خواهیم بود.

 

او درباره حضور نمایندگان وزارت خارجه در عربستان نیز توضیح داد: اقدامات کنسولی انجام شده، نمایندگان اعزامی این وزارتخانه مشخص شده‌اند و به احتمال قوی یکی، دو روز آینده ویزای آن‌ها صادر می‌شود. وضعیت تیم پزشکی نیز این گونه است.

 

وی ادامه داد: نرم‌افزاری که برای حج در نظر گرفته شده از طریق استان‌ها در حال ثبت اطلاعات زائران به همان شکلی است که عربستان می‌خواهد و به سمتی می‌خواهیم که ویزای الکترونیکی زائران صادر شود و مشکلی نخواهد بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------