وزیر دادگستری: احتمال تبدیل زندان اوین به بازداشتگاه موقت پایتخت



  اخباراجتماعی,خبرهای   اجتماعی , وزیر دادگستری

وزیر دادگستری با بیان اینکه وجود یک بازداشتگاه موقت در داخل شهر تهران ضروری است، گفت: به این دلیل ممکن است که زندان اوین به بیرون از شهر انتقال پیدا نکند.

مصطفی پورمحمدی در گفت‌وگو با خانه‌ملت در خصوص تعلل‌های صورت گرفته در انتقال زندان اوین به بیرون از شهر، گفت: موضوع انتقال زندان اوین به خارج از شهر با سایر زندان ها متفاوت است، در حقیقت برای انتقال اوین مباحث بسیار کارشناسی لازم است که در شرایط فعلی انتقال آن به خارج از شهر را متوقف کرده است.

 

وزیر دادگستری با تاکید بر نیاز به وجود یک بازداشتگاه بزرگ در داخل شهر تهران، تصریح کرد: یک بازداشتگاه بزرگ در مرکز شهر لازم است زیرا برای بازداشت موقت و زمان بررسی پرونده در دادسرا، دادیاری و دادگاه نمی‌توان متخلفان را مدام از 40 کیلومتری شهر به این مجموعه ها آورد.

 

وی افزود: پایتخت نیاز به وجود یک بازداشتگاه موقت بزرگ در داخل از شهر است اما قطعا این بازداشتگاه زندان اوین نیست زیرا تصمیم قطعی گرفته نشده است، البته گمانه‌زنی‌هایی در این رابطه وجود دارد.

 

پورمحمدی با بیان اینکه انتقال زندان‌ها تصمیم قطعی مجلس است، گفت: در برنامه ششم توسعه نیز بر انتقال زندان ها به خارج از شهر تاکید شده، قوه قضاییه هم مصمم بوده و دولت نیز پشتیبانی می‌کند، از این رو مجوز لازم برای فروش زندان‌های داخل شهرها داده شده تا  به بیرون شهر منتقل و زندان های موجود هم فروخته تا هزینه های انتقال تامین شود .

 

وزیر دادگستری یادآور شد: سیاست قطعی مجموعه قضایی کشور انتقال زندان ها به خارج از محدوده شهری است اما نمی توان از نیاز به وجود یک بازداشتگاه بزرگ در داخل شهر نیز چشم پوشی کرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------