35 درصد کارتن‌خوابها معتاد نیستند/افزایش ظرفیت نگهداری از معتادان متجاهر در تهران



  اخباراجتماعی ,خبرهای اجتماعی ,پرویز افشار

سخنگوی ستاد مبارزه با موادمخدر با اشاره به افزایش ظرفیت 8 تا 9 هزار نفری نگهداری معتادان متجاهر در تهران، گفت: ساماندهی معتادان متجاهر نه یک نسخه شفابخش بلکه یک مسکن موقت برای تهران است. 

پرویز افشار با حضور در غرفه ایسنا در بیست‌وسومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در گفت‌وگو با این رسانه، در پاسخ به پرسشی درباره کارکرد ستاد ساماندهی معتادان متجاهر تا پایان امسال اظهار کرد: ساماندهی معتادان متجاهر منحصر به زمان خاصی نیست که بتوانیم برای آن زمان مشخصی تعریف کنیم.

 

وی افزود: ظرفیت نگهداری معتادان در ابتدای سال 92 حدود 400 نفر بود که با ساز و کارهای طراحی شده اعم از جانمایی معتادان در مراکز شهرداری، مراکز ماده 15، بخش خصوصی و NGOها، توسعه مراکز ماده16 که اکنون به بهزیستی واگذار شده و تجهیز پاره‌ای از مراکز چون فشافویه که تحت پوشش سازمان زندان‌ها هستند، ظرفیت 8 تا 9 هزار نفری در تهران ایجاد شده است.

 

سخنگوی ستاد مبارزه با موادمخدر با بیان اینکه آسیب‌دیدگان اعتیاد که شدت اعتیادشان به اندازه‌ای افزایش یافته که به کف خیابان‌ها آمده‌اند با دستور مقام قضایی تحت درمان قرار می‌گیرند، عنوان کرد: سازوکاری هم دیده شده تا آنها که درمانشان کامل نمی‌شود، 3 ماه دیگر هم در مراکز ترک اعتیاد نگهداری شوند.

 

افشار ادامه داد: باید نگاه جامع به آسیب‌های اجتماعی داشته باشیم. در حال حاضر 35 درصد آنها که کف خیابان هستند شکل و ظاهرشان شبیه معتادان متجاهر است اما در دیگر دسته‌های آسیب‌های اجتماعی قرار می‌گیرند. این 35 درصد ممکن است کودک خیابان، زنان کار خیابانی، اتباع، کارگران فصلی، افراد بی‌خانمان و متکدیان باشند که با معتادان متجاهر در اماکن مشابه بیتوته می‌کنند.

 

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: هرچقدر هم ساماندهی معتادان را انجام و آنها را جمع‌آوری کنیم، باز هم 35 درصد از افراد در کف خیابان‌ها باقی می‌مانند. باید حاکمیت نگاه جامع به این موضوع داشته باشد و دست‌اندرکاران سهم خود را در کاهش این آسیب‌ها ایفا کند. 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------