۲۲ کارمند آکسفام به دلیل سواستفاده جنسی برکنار شدند



  اخباراجتماعی,خبرهای اجتماعی , آکسفام

موسسه خیریه آکسفام اعلام کرده که در سال گذشته میلادی ۲۲ تن از کارمندانش را به اتهام سواستفاده جنسی برکنار کرده است. 

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه گاردین، آکسفام در پی تمرکز بر سواستفاده‌های جنسی پس از رسوایی جنسی یکی از تهیه کنندگان فیلم در هالیوود، بار دیگر در مرکز توجه قرار گرفت و مشخص شد که تعدادی از کارمندانش متهم به سواستفاده جنسی هستند و ۲۲ تن از آنها اخراج شده‌اند.

 

اخیرا "لسلی آگامز"، مدیر سابق این موسسه خیریه در نیجریه به تایمز گفته بود در سال ۲۰۱۰ توسط یکی از کارمندانش مورد سواستفاده جنسی قرار گرفته است.

 

آکسفام گفته است که به ۸۷ پرونده شکایت جنسی و سواستفاده که کارمندانش در آن دخیل هستند از سال گذشته تا آوریل ۲۰۱۷ رسیدگی می‌کند و مشخص شد که این میزان از سال قبل‌تر رشد ۳۶ درصدی داشته است.

 

این موسسه همچنین اعلام کرده که ۵۳ پرونده شکایت را به پلیس و سایر سرویس‌های مرتبط ارجاع داده و ۳۳ مورد را هم شخصا مورد بررسی قرار می‌دهد.

 

آکسفام ۵۰۰۰ کارمند و هزاران داوطلب در انگلیس و سایر نقاط جهان دارد.

 

یکی از سخنگوهای این موسسه خیریه گفت: آکسفام یک موسسه منحصر به فدر نیست. سواستفاده و تجاوز جنسی در همه جوامع وجود دارد و مشکلی است که باید حل شود.

 

"مگان نوبرت"، یک کمپینر که موسسه غیر دولتی گزارش درباره سواستفاده را تاسیس کرده و اطلاعاتی درباره این مساله در بخش‌های مربوط به کمک‌های بشردوستانه جمع آوری می‌کند، گفت: بابت گزارش مربوط به سواستفاده جنسی در آکسفام اصلا شگفت زده نشدم. قبلا هم با چنین روندی در موسسه‌های غیردولتی و سایر سازمان‌ها برخورد داشتیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------