تامین سالانه ۳ درصد از بودجه آموزش و پرورش توسط شهرداری تهران



  اخباراجتماعی,خبرهای  اجتماعی, آموزش و پرورش

عضو شورای شهر تهران گفت: شهرداری تهران می‌تواند سالانه تا ۳ درصد از بودجه آموزش و پرورش را تامین کند. آنها باید برنامه های خود را در اختیار شورای شهر قرار دهد تا این نهاد بتواند در کمیسیون مربوطه، این برنامه ها را بررسی و مورد ارزیابی قرار دهد. 

شهربانو امانی، عضو شورای شهر تهران در گفتگو با با ایلنا با اشاره به وجود خشونت در مدارس گفت: در عموم آگاهی‌های فرزندان ما به واسطه سیستم تربیتی که در جامعه ایرانی وجود دارد، کسب می‌شود. زمانی که فرهنگ ما در زمینه‌هایی چون فرهنگ خانواده، فرهنگ اجتماع، رسانه ملی، شبکه‌های ماهواره‌ای و حتی فرهنگ مدارس دچار مشکل باشند، ما با تداعی منفی آن‌ها در فرزندان خود مواجه خواهیم شد.

 

 او آمار خشونت‌ها را نشان دهنده مواردی دانست که فرزندان ما از جامعه و محیط زندگی خود دریافت می‌کنند و افزود: مهدکودک‌ها، دبستان‌ها و دبیرستان‌ها زیر نظر آموزش و پرورش قرار دارند. آموزش مسئولیت پذیری در خانواده، جامعه و آگاهی فرزندان ما از حقوق خود از نکات حائز اهمیت در قبال آن‌ها هستند. زمانی که فرزندانمان را نسبت به حقوق خود آگاه نمی‌کنیم و به آن‌ها یاد نمی‌دهیم که آرزو داشته باشند، دیگر چه انتظاری باید از آن‌ها داشته باشیم؟

 

این عضو شورای شهر با اشاره به ماهیت وظایف شورای شهر ادامه داد: شورای شهر تهران وظیفه سیاستگذاری، نظارت و هدایت در شهر را برعهده دارد. بر همین اساس طی جلساتی میزبان رئیس آموزش و پرورش تهران بوده‌ایم و تلاش کردیم در این جلسات از مشکلات و نیازهای این نهاد شهری آگاه شویم.

 

وی خاطرنشان کرد: شهرداری تهران می‌تواند سالانه تا ۳ درصد از بودجه آموزش و پرورش را تهیه کند. باید توجه داشت که بخش اجرایی در دست شهرداری است و آموزش و پرورش باید برنامه های خود را در اختیار شورای شهر قرار دهد تا این نهاد بتواند در کمیسیون مربوطه، این برنامه ها را بررسی و مورد ارزیابی قرار دهد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------