حال زمین، خراب است



  اخبار اجتماعی  ,خبرهای اجتماعی ,گرمایش جهانی

«گرمایش جهانی یک سخن مزخرف و فریب چینی‌هاست و واقعیت ندارد.» این نعره زورگویانه دونالد ترامپ به نمایندگی از همه تمدن اسراف و تبذیر آمریکایی است. ترامپ بدون هیچ اعتقادی به گرم‌تر شدن زمین، بدنبال صدور دستور استفاده گسترده از سوخت فسیلی و خروج آمریکا از کنفرانس ۲۰۱۶ پاریس است. دستوری که هوای کره زمین را دو درجه گرم‌تر از وضع فعلی و تنور تخریب طبیعت را داغ‌تر می‌کند؛ و این یعنی به هم خوردن تمام قوانین زیستی و طبیعی جهان و نابودی بشر.

 

به گزارش ایسنا، حسن طاهری با این مقدمه در سرمقاله امروز روزنامه ۱۹ دی نوشت: کارشناسان عمیقاً معتقدند ترامپ حال دنیا را به هم می زند. برای ترامپ فقط یک چیز مهم است؛ سود بیشتر!

 

در زمان معاصر هیچ پدیده‌ای به اندازه محیط زیست تمام ابعاد زندگی انسان را با هر آیین و فرقه‌ای تحت تأثیر خود قرار نداده است.

 

با وقوع بحرانی‌ترین دغدغه کنونی بشریت، یعنی ویرانی محیط زیست، بشریت، در جست و جوی موضع جهان اسلام و دیدگاه اندیشمندان مسلمان است. براستی نسخه نجات بخش اسلام برای رهایی انسان مدرن از این همه تهدید زیستی در جهان جدید، چیست؟

 

تجمعات میلیونی آیین‌ها و پیروان آنان در هر شکلی به نوعی پیام آن آیین و مکتب را به جهانیان ابلاغ می‌کند. اربعین حسینی و تجمع میلیون‌ها انسان عاشق در سرزمین کربلا، یکی از فرصت‌های طلایی تمدن اسلام برای رساندن پیام‌های جهانی و فرامرزی به جهانیان و رسانه‌هاست.

 

بازگشت شرکت کنندگان این مراسم باشکوه به کشورهای خود،‌ با کوله باری از نسخه‌های رهایی ازمعضلات فعلی جهان و آشنایی با راهکارهای اسلامی برای رفع دغدغه‌های بشر، می‌تواند در پاسخگو و مفید نشان دادن اسلام برای انسان معاصر نقشی مهم ایفا کند.

 

تردیدی نیست که حرکت حسین (ع) مقابله با فساد در زمین و اصلاح ویرانی‌های امتی بود که در منجلاب فساد و تباهی و اسراف و تبذیر و طمع فرو می‌رفت.

 

اگر سفینه نجات دهنده نهضت حسین بن علی (ع) در همه دوران‌ها، رساندن انسان به ساحل آسایش و معنویت است، بدون شک امروزه سونامی ویرانگر معنویت و گرداب نابودگر آسایش بشر همان نگاه خودخواهانه و آزمندانه و مسرفانه تمدن آمریکایی است که ترامپ آن را برای جهان نعره می‌کشد.

 

آیا پیروان بزرگ‌ترین اسوه مبارزه با فساد و تباهی و زور در اسلام، برای مقابله با چنین زورگویی آشکار و جهانی، دغدغه و برنامه‌ای دارند؟

 

بخواهیم یا نخواهیم حال زمین، سخت خراب است.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------