پاییز بی بارش اصفهان



  اخباراجتماعی ,خبرهای اجتماعی  ,هواشناسی

مدیر اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: یک سیستم نسبتا ضعیف از نیمه سوم آبان ماه وارد خواهد شد که بارش‌های ضعیف آن هم نه برای همه استان بلکه برای بخش‌هایی از آن را به همراه دارد. 

حسن خدابخش در گفت و گو با  ایسنا- منطقه اصفهان، اظهار کرد: بر اساس پیش بینی‌ها روند کاهش دما طی روزهای آینده رخ خواهد داد هرچند این کاهش دمایی ضعیف خواهد بود.

 

وی افزود: استان اصفهان تحت تاثیر موج سرمای ورودی به کشور قرار ندارد و با کاهش ناگهانی دما مواجه نمی‌شود. تغییر دمایی در استان طی روزهای آینده بین یک تا دو درجه سانتی‌گراد خواهد بود، اما روند کاهشی حداکثر دمای استان در حدود دو درجه است.

 

مدیر اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: آنچه استان اصفهان را تحت تاثیر قرار خواهد داد موج‌های جنوب غربی و در بهترین حالت سیستم سودانی است که اگر وارد استان اصفهان شود بارش‌های خوبی را برای اصفهان به همراه خواهد داشت.

 

خدابخش تصریح کرد: طی چند سال گذشته سیستم سودانی وارد کشور نشده است و همین امر موجب شده تا شرایط خشکسالی بر استان حاکم شود. در سال جاری نیز پیش بینی می‌شود سیستم‌های سودانی وارد کشور نمی‌شوند و بارش موثر و خوبی نخواهید داشت.

 

وی تاکید کرد: یک سیستم نسبتا ضعیف از نیمه سوم آبان ماه وارد خواهد شد که بارش‌های ضعیف آن هم نه برای همه استان بلکه برای بخش‌هایی از آن را به همراه دارد، اما امیدواریم که همین سیستم ضعیف بارش متناسب به همراه داشته باشد.

 

مدیر اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان به موضوع تغییر نوع بارش‌ها اشاره کرد و گفت: متاسفانه چند سالی است که بارش‌ها از حالت برف به باران تبدیل شده‌اند و حتی بارش‌های برف نیز به دلیل حد صفر بالا نسبت به گذشته سریع‌تر آب می‌شود. هرچند طبق پیش‌بینی‌ها در سرچشمه‌های زاینده بارش‌ها نرمال خواهد بود، اما به دلیل تغییر در نوع بارش‌ها نمی‌توان آن‌ها را بارش‌های موثر دانست.

 

خدابخش خاطرنشان کرد: به نظر نمی‌رسد سیستم‌های بارشی در پاییز فعال شوند و فقط یک سیستم ضعیف در پایان آبان وارد استان خواهد شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------