سهم شهروندان تهرانی در کاهش آلودگی هوای پایتحت



 اخباراجتماعی ,خبرهای  اجتماعی  ,هوای امروز تهران

رییس اداره محیط زیست شهر تهران گفت: استفاده بیش از حد از وسایل گرمایشی در فصل زمستان سبب افزایش آلودگی هوا می‌شود، با اصلاح الگوی رفتار می‌توانیم در کاهش آلودگی‌ها سهم داشته باشیم.

محمدحسین بازگیر در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن اشاره به نقش شهرداری تهران در حل مشکلات زیست محیطی اظهار کرد: به طور مثال شهرداری می‌تواند در سامان دهی صنوف و مشاغل آلاینده نقش بسزایی داشته باشد. اداره محیط زیست شهر تهران در بسیاری از مسائل زیست محیطی از جمله رصد و پایش کیفیت هوای تهران با شهرداری همکاری دارد.

 

وی با تاکید بر اینکه هر دستگاه و نهادی باید تاثیری که بر محیط زیست دارد و تاثیری که از محیط زیست می‌گیرد را بشناسد، تصریح کرد: چنانچه نهادهای مختلف نقش خود را بدانند، می‌توانند رفتار خود را اصلاح کنند. یکی از موارد زیست محیطی که شهرداری می‌تواند در اجرای آن تعامل داشته باشد تغییر سبک زندگی مردم است، چرا که مصرف‌گرایی یک سبک زندگی در تهران شده است.

 

رئیس اداره محیط زیست شهر تهران ادامه داد: هر شهروند تهرانی روزانه حدود ۸۰۰ گرم پسماند تولید می‌کند. اگر هر نفر سعی کند که میزان پسماند تولیدی خود را روزانه ۱۰۰ گرم کمتر کند پسماند شهر تهران به طور قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند.

 

بازگیر با بیان اینکه در فصل سرد سال در مصرف انرژی زیاده روی می‌کنیم، گفت: در فصل زمستان به اندازه‌ای خانه‌ها را گرم می‌کنیم که مجبور می‌شویم لباس تابستانی داخل منزل بپوشیم. بخش عمده‌ای از انرژی در کشور از سوخت‌های فسیلی تامین می‌شود. همین امر سبب تولید آلودگی زیادی می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه شهرداری در حوزه آموزش و اطلاع‌رسانی نقش ویژه‌ای می‌تواند داشته باشد،تصریح کرد: از آنجایی که شهرداری یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین نهادهای موجود در شهر است ما ناگزیر هستیم که با آن تعامل داشته باشیم. نکته‌ای که باید در نظر داشته باشیم مسئله توسعه پایدار و حفظ منافع نسل آینده در کنار تامین نیازهای نسل امروز است.

 

رئیس اداره محیط زیست شهر تهران در پایان گفت: دستگاه‌ها و نهادهای دیگر از جمله شهرداری می‌توانند در کنار محیط زیست به توسعه پایدار و رفع معضلات زیستی شهر کمک کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------