اجرای بیمه درمان اعتیاد با دستورالعمل جدید+فهرست مشمولان



  اخباراجتماعی,خبرهای   اجتماعی , بیمه درمان اعتیاد

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به ابلاغ دستورالعمل جدید بیمه درمان اعتیاد از سوی سازمان بیمه سلامت ایران گفت:اگر فردی به طور متوسط شش ماه تا یکسال تحت پوشش باشد، هزینه درمان وی حدود یک میلیون تومان خواهد بود که با احتساب اعتبار مصوب می‌توانیم 80 هزار نفر را تحت پوشش ببریم. 

پرویز افشار در گفت‌وگو با ایسنا، در توضیح آخرین وضعیت اجرای بیمه درمان اعتیاد اظهار کرد: اعتبار بیمه درمان معتادین در سال جاری 79 میلیارد تومان است. طی ماه جاری جلساتی با کمیته درمان اعتیاد برگزار شده و دستورالعمل اجرایی آن بعد از پیگیری‌های مکرر و مذاکره با سازمان بیمه سلامت نهایی و توسط سازمان بیمه سلامت ابلاغ شد.

 

وی افزود: قرارداد با مراکز درمانی تا پایان آبان ماه بر اساس دستورالعمل سال گذشته ادامه دارد.

 

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه میزان جذب و تخصیص بودجه تا یک ماه گذشته حدود 12 میلیارد تومان بوده و چندان قابل توجه نیست، درباره هزینه‌های ترک اعتیاد در قالب بیمه درمان معتادین اظهار کرد: اگر درمان سرپایی و نگه‌دارنده با متادون باشد به ازای هر نفر 100 هزار تومان در ماه باید هزینه کنیم. اگر فردی به طور متوسط شش ماه تا یکسال تحت پوشش باشد، هزینه درمان وی حدود یک میلیون تومان خواهد بود.

 

افشار ادامه داد: با احتساب اعتبار مصوب می‌توانیم 80 هزار نفر را تحت پوشش ببریم.

 

وی درباره مشمولان بیمه درمان معتادین گفت: در دستورالعمل جدید و جانمایی که انجام دادیم گروه‌هایی که بیشترین میزان آسیب پذیری را داشتند معتادان متجاهر، مبتلایان به اچ. آی. وی، زنان و کودکان، سربازان بدو ورود به خدمت که رابطه بیمه ای آنها با والدین قطع شده و اعتیادشان مشخص می‌شود، زندانیان آزاد شده که تحت پوشش برنامه‌های مراقبتی قرار می‌گیرند و همچنین افراد نیازمند تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد در اولویت قرار دارند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------