پیش‌بینی روند بارشی کشور/دمای شبهای کرمانشاه همچنان زیر صفر



  اخباراجتماعی ,خبرهای  اجتماعی  ,هواشناسی

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن تشریح مسیر حرکت سامانه بارشی در کشور گفت: سامانه بارشی فردا در بخش‌هایی از خراسان شمالی، گلستان و شمال خراسان رضوی سبب بارش پراکنده می‌شود همچنین بعدازظهر فردا در مناطقی از جنوب غرب و غرب کشور ابرناکی و بارش پراکنده شروع می‌شود. 

احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، اظهارکرد: امروز (۴ آذرماه) در سواحل شرقی و مرکزی خزر، ابرناکی و بارش باران تداوم دارد و در مناطقی از خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات سمنان رشد ابر و بارش باران و برف پیش‌بینی می‌شود همچنین اوایل وقت امروز در مناطقی از شمال غرب و سواحل غربی خزر بارش پراکنده دور از انتظار نیست.

 

وی با اشاره به اینکه امروز در مناطقی از شمال شرق، شرق و استان‌های تهران، سمنان، قم و شمال اصفهان باد شدید می‌وزد، گفت: امروز دریای خزر مواج است همچنین امروز و فردا بخش‌های مرکزی و شرقی خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شود.

 

نفوذ هوای سرد به شمال و شمال شرق کشور

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تاکید کرد: امروز با نفوذ زبانه پرفشار و هوای سرد در شمال شرق کشور، کاهش ۴ تا ۶ درجه‌ای دما در این مناطق پیش‌بینی می‌شود و هوای سرد تا فردا (۵ آذر) در نیمه شمالی کشور ماندگار خواهد بود.

 

وضعیت سامانه بارشی در فردا

به گفته وظیفه، سامانه بارشی قبل از ظهر فردا در بخش‌هایی از خراسان شمالی، گلستان و شمال خراسان رضوی سبب بارش پراکنده و به‌تدریج از کشور خارج می‌شود همچنین بعدازظهر فردا از طریق تاثیر یک موج دیگر در مناطقی از جنوب غرب و غرب کشور ابرناکی و بارش پراکنده و وزش باد شروع می‌شود.

 

استان‌های پربارش در روز دوشنبه

این کارشناس سازمان هواشناسی تاکید کرد: در روز دوشنبه (۶ آذرماه) در مناطقی از جنوب غرب، غرب، مرکز، شرق و جنوب کشور ابرناکی و بارش باران و گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

 

وی افزود: بارش در این روز در دامنه‌های زاگرس در غرب، شرق و شمال خوزستان، غرب اصفهان، استان چهارمحال و بختیاری و شمال کهگیلویه و بویراحمد شدت بیشتری خواهد داشت.

 

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در مورد شرایط جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا کمی ابری گاهی همراه با وزش باد با بیشینه و کمینه دمای ۱۰ و ۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. همچنین آسمان پایتخت در روز دوشنبه صاف در بعدازظهر نیمه ابری همراه با وزش باد با بیشینه و کمینه دمای ۱۲ و ۲ درجه سانتیگراد خواهد بود.

 

دمای کرمانشاه زیر صفر

وظیفه در پایان با اشاره به شرایط جوی کرمانشاه اظهار کرد: آسمان کرمانشاه فردا صاف، در بعدازظهر همراه با افزایش ابرگاهی وزش باد و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود که بیشترین و کمترین دمای هوای این شهر بین ۱۱ و منفی ۳ درجه سانتیگراد خواهد بود.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------