صدور کیفرخواست در پرونده اختلاس 6 میلیارد ریالی از پست‌بانک هشتگرد



  اخباراجتماعی  ,خبرهای  اجتماعی  ,اختلاس

دادستان عمومی و انقلاب ساوجبلاغ از صدور کیفرخواست برای اختلاس 6 میلیارد ریالی و ایجاد آتش‌سوزی عمدی در پست بانک هشتگرد خبر داد.

به گزارش ایسنا، حیدر جعفری دادستان عمومی و انقلاب ساوجبلاغ در تشریح آخرین جزئیات پرونده اختلاس 6 میلیارد ریالی و ایجاد حریق عمدی در شعبه پست بانک هشتگرد، گفت: اواخر سال 94 گزارشی به دادسرای شهرستان ارجاع داده شد که در ساعات اولیه صبح، شعبه پست بانک این شهرستان دچار حریق شده و در آتش‌سوزی تعداد 800 پرونده شامل قراردادهای بانکی، مدارک وام گیرندگان، ضامن و ... به ارزش ریالی 6 میلیارد ریال معدوم می‌شود.

 

وی افزود: با صدور دستور دادستانی، تحقیقات تخصصی در مورد این پرونده آغاز و در بررسی‌ها یکی از متصدیان بانک که عضو گروه اعتبارات بوده به عنوان مظنون مطرح می‌شود.

 

دادستانی عمومی و انقلاب ساوجبلاغ با اشاره به ابعاد مختلف این پرونده توضیح داد: در حین بررسی این پرونده شکایتی از طرف مدیر شعب پست بانک استان البرز بر علیه رئیس سابق پست بانک هشتگرد به اتهام سوء استفاده از مدارک اشخاص و مشتریان شعبه بدون اطلاع آن‌ها، سوء استفاده از اختیارات برای تشکیل پرونده‌های صوری و واریز کردن وجوه در قالب تسهیلات به حساب‌های مذکور و برداشت وجوه از آن‌ها مطرح شد که با این شکایت پرونده ابعاد وسیع‌تری پیدا کرد و هر دو متهم یعنی کارشناس اعتبارات و رئیس سابق شعبه هشتگرد بازداشت شدند.

 

وی افزود: پس از بررسی‌ها و جمع‌آوری ادله کافی تخلفات گسترده مالی و عمدی بودن آتش سوزی در این شعبه برای از بین بردن اسناد تخلف محرز شده و هر دو به اتهام آتش‌سوزی عمدی، سوء استفاده از اسناد اداری و بانکی، اختلاس به مبلغ 6 میلیارد ریال از طریق جعل و سندسازی اوراق بانکی تحت تعقیب قضایی قرار گرفتند و هم اکنون پرونده برای تهیه کیفرخواست به دادگستری شهرستان ارسال شد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------