بیانیه ستاد حقوق بشر در واکنش به قتل جوان ایرانی توسط پلیس آمریکا



  اخبار اجتماعی,خبرهای  اجتماعی  ,بیانیه ستاد حقوق بشر قوه قضائیه

ستاد حقوق بشر قوه قضاییه ایران در خصوص قتل جوان ایرانی توسط پلیس آمریکا، بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش ایسنا، ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران با دریافت خبر جان باختن بیژن قیصر دوشنبه شب 27 نوامبر در بیمارستان، در اثر اصابت سه گلوله پلیس آمریکا به ناحیه سر وی در ویرجینیا، این اقدام پلیس آمریکا که کارنامه سیاهی از شلیک‌های مکرر به سوی افراد غیر مسلح را دارد، محکوم و اعلام کرد: دولت آمریکا باید پاسخگوی این قتل باشد و در این باره به افکار عمومی جهان توضیح دهد.

 

البته این ستاد طی نامه رسمی از دبیرکل سازمان ملل متحد و کمیسر عالی حقوق بشر خواهد خواست تا نسبت به وقوع چنین اقدام ناقض آشکار حقوق بشر، پیگیری نمایند و گزارش لازم را ارائه دهند؛ زیرا طبق اصول حقوق بین الملل و اسناد بین المللی به ویژه بند 1 ماده 6 میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی که مقرر می دارد «حق زندگی از حقوق ذاتی شخص انسان است این حق باید به موجب قانون حمایت بشود. هیچ فردی را نمی توان خودسرانه (بدون مجوز) از زندگی محروم کرد.» باید حق زندگی مورد حمایت باشد.

 

بر اساس این گزارش، ستاد حقوق بشر همچنین از سفارت سوئیس در تهران خواهد خواست تا نگرانی و اعتراض ما نسبت به این موضوع مهّمِ قتل فجیع جوان ایرانی بیژن قیصر، توسط پلیس آمریکا را به دولت آمریکا منعکس کند و نتیجه لازم را اخذ و به این ستاد ارائه نماید.

 

حسب اطلاع این جوان ایرانی فارغ التحصیل دانشگاه ویرجینیا بوده و به عنوان حسابدار در شرکت پدرش کار می‌کرده است و در زمان وقوع قتل توسط پلیس - از طریق شلیک گلوله - در هنگام رانندگی، مسلح نبوده است.

 

در پایان انتظار جدّی دارد هویت پلیس شلیک کننده معلوم گردد و مورد محاکمه و مجازات قرار گیرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------