آغاز ثبت‌نام برای کسرخدمت‌های جدید سربازی



  اخباراجتماعی ,خبرهای اجتماعی ,سربازی

ثبت‌نام برای بهره‌مندی از کسرخدمت‌های مربوط به رزمندگی، ایثارگری و آزادی از امروز در دفاتر پلیس+10 آغاز شد.

به گزارش ایسنا، بر اساس زمانبندی اعلام شده از سوی سازمان وظیفه عمومی ناجا، از امروز تمامی افراد متقاضی بهره مندی از کسرخدمت‌های مربوط به دوران رزمندگی، ایثارگری و آزادگی باید با مراجعه به دفاتر پلیس + 10 و پرداخت 6000 تومان درخواست خود را ثبت کنند.

 

مهلت در نظر گرفته شده برای ثبت‌نام متقاضیان در حال حاضر یک ماه است و در 10 روز اول جانبازان و ایثارگران باید به دفاتر پلیس + 10  مراجعه کرده و پس از آن نیز رزمندگان می‌توانند به این دفاتر مراجعه و ثبت نام کنند.

 

هفته گذشته سردار ابراهیم کریمی، جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا در گفت‌وگویی تفصیلی با ایسنا جزئیات اجرای این طرح را تشریح کرده و به تمامی سوالات و ابهامات مخاطبان در این زمینه پاسخ داده بود، او اجرای این طرح  را براساس بند "د" ماده 88 قانون برنامه ششم توسعه اعلام کرده و گفته بود که موضوع کسر خدمت و معافیت‌های مربوط به فرزندان ایثارگران مورد توجه قرار گرفته و بر اساس آن و با موافقت ستادکل نیروهای مسلح به ازای هر یک ماه سابقه حضور در جبهه یک ماه کسر خدمت به فرزندان رزمندگان اعطا خواهد شد. همچنین به ازای هر یک درصد جانبازی و هر یک ماه اسارت نیز یک ماه کسر خدمت به فرزندان جانبازان و آزادگان داده می‌شود

 

کریمی با بیان اینکه این قانون و نحوه اجرای آن در ستادکل نیروهای مسلح مورد بررسی قرار گرفت، تصریح کرد: در نهایت مقرر شد تا سالانه 20 هزار نفر امکان بهره مندی از این قانون را داشته باشند. در واقع افرادی که بیشترین اولویت و امتیاز را در هر سال دریافت کنند تا 20 هزار نفر اول می‌توانند از این شرایط بهره مند شوند، اما لازم است تمامی افراد واجد شرایط و حتی افرادی که ممکن است در سال‌های آتی به سن مشمولیت برسند هم در این بازه زمانی نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------