نجفی: فعالیت‌های عمرانی در تهران تعطیل نشده است



  اخبار اجتماعی ,خبرهای  اجتماعی  ,شهردار تهران

شهردار تهران با تاکید بر لزوم مشارکت شهروندان برای توسعه شهر افزود: فعالیت‌های عمرانی در شهر تهران تعطیل نشده است و ادامه خواهد داشت. 

به گزارش ایسنا، محمدعلی نجفی در مراسم افتتاح 53 پروژه اجتماعی، فرهنگی، ترافیکی، عمرانی و محیط زیستی منطقه 11، گفت: شهر، موجودی چند وجهی و زنده است و تحت تاثیر اتفاقات شهر روحیه شهری در تغییر و تحول است.

 

وی افزود: گاهی برخی شهرها به عنوان شهری خشن، عبوس، مهربان و ... شناخته می‌شوند و یا شعارهایی همچون شهر دوستدار کودک، دوستدار معلولین و زنان عنوان می‌شود که از جنبه‌های واقعی و علمی قابل توجیه هستند. این همراهی و علاقمندی نسبت به کودک باید حتی در وجوه ظاهری شهر نیز برای افراد ملموس باشد. بی تردید اصرار ما در برنامه ریزی‌ها به شکلی است که به همه وجوه شهر توجه شود. باید به روح شهر به همان میزان که به توسعه کالبدی توجه می‌شود تاکید داشته باشیم.

 

نجفی ادامه داد: اگر یک بعدی به شهر توجه شود قطعا نمی‌توان آرامش را برای شهروندان به ارمغان آورد. توجه به مسائل فرهنگی و روابط انسانی در شهر باید مورد توجه قرار گیرد اما این به معنای فراموشی اجرای پروژه‌های شهری و توسعه سازه‌ای شهر نیست.

 

وی تاکید کرد: گاهی برخی فعالیت‌های سازه‌ای نیز چند وجهی هستند همانند پارکی که احداث می‌شود و در گذران اوقات فراغت و ایجاد شور و نشاط در منطقه و محله تاثیرگذار است.

 

شهردار تهران با تاکید بر لزوم توجه به مسائل انسانی شهر افزود: اگر ما به مسائل انسانی شهر بیشتر توجه کرده‌ایم به معنای این نیست که به سایر موارد شهر بی توجه هستیم. پروژه‌های عمرانی در 100 روز گذشته که تصدی شهرداری تهران را بر عهده گرفته‌اند ادامه داشت و ادامه خواهد داشت. هر چند که شهر تهران به لحاظ مالی با مشکلاتی مواجه است. اما بی تردید این مشکلات حل خواهد شد و برای تامین منابع مالی راه‌های جدیدی ایجاد خواهد شد.

 

نجفی با اشاره به برخی شایعات در خصوص شهرداری تهران مبنی بر اینکه فعالیت‌های عمرانی در شهر تهران تعطیل شده است، افزود: چنین شایعاتی در خصوص تعطیلی فعالیت‌های عمرانی و یا بی توجهی به این فعالیت‌ها در شهر تهران با واقعیت شهر و آنچه که در میان مدیران شهر وجود دارد تفاوت می‌کند. حتی همین امروز یکی از روحانیون به من گفت که شما دستور داده‌اید کمک‌ها به مساجد قطع شود. این هم مسئله جدیدی بود که شنیدیم، باید به این مهم توجه داشته باشیم که نباید به شایعات توجه کنیم.

 

وی تاکید کرد: سیاست شورا و شهرداری تهران حمایت و تقویت شورایاری‌هاست. اما در این حوزه ضعف‌هایی نیز وجود دارد که باید برطرف شود. مسئله محله محوری یکی از اصول برنامه‌ریزی‌های شورا و شهرداری تهران ظرف سال‌های آینده خواهد بود.

 

شهردار تهران تاکید کرد: در مطالعات برنامه پنج ساله سوم شهرداری که آغاز شده است برای همه مناطق، برنامه‌ای جداگانه در چهارچوب برنامه‌های شهرداری تهران جهت توسعه محلات و مناطق تدوین خواهد شد. سیاست ما حمایت از شورایاری‌ها خواهد بود و معتقدیم اگر عموم شهروندان احساس مسئولیت نکنند. کارهای شهر به خوبی پیش نخواهد رفت؛ لذا شهروندان باید احساس کنند که شهر و شهرداری متعلق به آنهاست. باید طوری عمل کنیم که عموم شهروندان افرادی که در شهرداری تهران خدمت رسانی می‌کنند را از خودشان بدانند. لذا ما ساختارهایی که می‌تواند مشارکت مردم را افزایش دهد در سطح شهر تهران توسعه خواهیم داد.

 

وی ابراز امیدواری کرد که با برنامه ریزی درست و تلاش موثر برای بهبود شرایط شهر اقدامات موثر انجام شود و روزی برسد که تهران شهری نمونه از تمامی ابعاد شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------