۳ دی ماه؛ زمان رسیدگی به پرونده موسوم به دکل نفتی



  اخباراجتماعی,خبرهای اجتماعی,دکل نفتی

وکیل‌مدافع یکی از متهمان پرونده موسوم به دکل نفتی از تعیین وقت رسیدگی به این پرونده در تاریخ سوم دی ماه خبر داد. 

سیدمحمود علیزاده‌طباطبایی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: پس از صدور کیفرخواست و ارسال پرونده به دادگاه، شعبه ۱۰۶۳ مجتمع قضایی ویژه امور اقتصادی، سوم دی ماه را برای رسیدگی به این پرونده تعیین کرده است.

 

وی با اشاره به اینکه مهاجرانی جزو متهمان این پرونده نیست، گفت: امیدوارم هرچه زودتر قرار منع تعقیب برای مهاجرانی صادر شود؛ چرا که اتهامی متوجه وی نیست.

 

علیزاده‌طباطبایی با بیان اینکه پرونده دکل نفتی ۵ متهم دارد، گفت: اتهام برخی از متهمان تحصیل مال نامشروع و برخی دیگر خیانت در امانت عنوان شده است.

 

وی یادآور شد که وکیل‌مدافع یکی از متهمان این پرونده است و موکلش واسطه خرید دکل بوده است.

 

علیزاده‌طباطبایی در ادامه با اشاره به پرونده مهدی هاشمی و موضوع مرخصی‌های وی، گفت: طبق آیین‌نامه سازمان زندان‌ها به هر زندانی ماهانه دو روز مرخصی می دهند، مگر به کسانی که جرایم خاص داشته باشند و وضعیت شان مورد رضایت نباشد؛ لذا مرخصی مهدی هاشمی فراتر از آیین نامه سازمان زندان‌ها نیست.

 

بر اساس این گزارش، حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی‌اژه‌ای ۲۶ شهریورماه سال جاری در نشست خبری در پاسخ به سئوال ایسنا مبنی بر اینکه دادستان تهران ۱۶ مردادماه در خصوص پرونده موسوم به دکل نفتی گفته بود که این پرونده یکی از پرونده‌های سنگین دادسرای جرایم اقتصادی محسوب می‌شود و تحقیقات این پرونده به پایان رسیده است، آخرین وضعیت این پرونده را شرح دهید؟ گفت: این پرونده از لحاظ محتوا بزرگ بود و مدت‌ها طول کشید، کیفرخواست آن صادر شده و به دادگاه رفته، اما هنوز در دادگاه تعیین وقت نشده است.

 

وی در پاسخ به سئوالی در خصوص تعداد متهمان این پرونده، گفت: اکنون نمی‌دانم، ولی بیش از یک متهم دارد.

 

به گزارش ایسنا، مهدی هاشمی نیز در حال سپری کردن دوران حبس ۱۰ ساله خود است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------