کاهش غلظت آلاینده‌ها از بعدازظهر/ورود سامانه بارشی به کشور از شنبه



  اخبار اجتماعی  ,خبرهای  اجتماعی ,خودروهای آلاینده

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به افزایش وزش باد از بعدازظهر امروز، از کاهش احتمالی غلظت آلاینده‌ها خبر داد. 

احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، با توجه به تداوم پایداری و سکون نسبی جو، تا اواسط امروز همچنان شرایط جوی برای تداوم آلودگی در هوای شهرهای صنعتی و پرجمعیت شامل تهران، کرج، اصفهان، تبریز، ارومیه و اراک ادامه دارد.

 

وی افزود: از بعدازظهر امروز با افزایش سرعت وزش باد، شرایط جوی برای کاهش غلظت آلاینده‌های جوی در این مناطق مهیا است. همچنین امروز در برخی مناطق شمال غرب، غرب، غرب سواحل دریای خزر و دامنه‌های البرز مرکزی و غربی بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

 

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: فردا (جمعه اول دی ماه)، علاوه بر مناطق ذکر شده در بخش‌هایی از شمال شرق کشور نیز ابرناکی و بارش پراکنده رخ خواهد داد.

 

به گفته وظیفه، در روز شنبه بارش به صورت پراکنده در ارتفاعات البرز و بخش‌هایی از شمال شرق پیش‌بینی می‌شود و طی روزهای جمعه و شنبه وزش باد شدید جنوبی در استانهای گیلان ، اردبیل ، زنجان و نیمه شمالی آذربایجان شرقی پیش بینی می شود.

 

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تاکید کرد: از اواخر وقت روز شنبه یک سامانه بارشی جدید از سمت شمال غرب وارد کشور شده و در روز یکشنبه به تدریج شمال غرب، غرب و سواحل غربی دریای خزر را در برمی‌گیرد و سبب افزایش ابر، بارش باران و وزش باد شدید در این مناطق می‌شود.

 

وی در مورد هوای تهران طی روزهای آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (جمعه اول دی)؛ قسمتی ابری، در بعدازظهر افزایش ابر و وزش باد و اوایل شب بارش پراکنده خواهد بود و دمای این شهر بین 17 و 9 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. همچنین روز شنبه (دوم دی)؛ نیمه ابری با وزش باد موقت پیش‌بینی می‌شود که بیشینه و کمینه دما در این روز بین 16 و 10 درجه سانتیگراد خواهد بود.

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------