برگزاری آزمون مهارت سربازان/تسهیلات جدید به سربازان دارای گواهی مهارت



  اخباراجتماعی,خبرهای اجتماعی ,سردار کمالی

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح از برگزاری نخستین آزمون سراسری مهارت آموزش کارکنان وظیفه در دی ماه امسال خبر داد و ضمن تشریح جزئیات برگزاری آزمون، تسهیلات اعطایی به برگزیدگان این آزمون را نیز تشریح کرد. 

سردار موسی کمالی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برگزاری اولین آزمون سراسری مهارت آموزش کارکنان وظیفه اظهار کرد: با هماهنگی‌های انجام شده نخستین آزمون سراسری مهارت آموزی کارکنان وظیفه در 22 دی ماه امسال در کلیه یگان‌های نیروهای مسلح برگزار خواهد شد.

 

وی با اشاره به شرایط برگزاری این آزمون افزود: در سال جاری پیش بینی ما این است که حدود 100 هزار سرباز بتوانند در این آزمون شرکت کرده و گواهی قبولی در آن را دریافت کنند. بنابراین تمامی سربازانی که دارای مهارت هستند باید به یگان‌های محل خدمت خود رفته و بر اساس خوداظهاری مهارت‌های خود را بیان کنند. این یگان‌ها نیز موظفند تا اطلاعات مربوط به این سربازان را در قالب لوح فشرده به نیروهای مسلح و ادارات فنی و حرفه‌ای که به آنها اعلام شده است ارسال کنند.

 

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه نخستین آزمون 22 دی ماه با حضور چند ده هزار نفر از سربازان برگزار خواهد شد، گفت: با توجه به اینکه همچنان روند ثبت نام و ثبت اطلاعات این افراد ادامه دارد نمی‌توان درباره تعداد قطعی ثبت نام کنندگان اظهار نظر کرد اما پس از برگزاری آزمون آن دسته از سربازانی که دارای مهارت کافی بوده و امتیاز لازم را در این زمینه اخذ کرده باشند گواهی مهارت دریافت خواهند کرد.

 

به گفته کمالی، سربازانی که در حین خدمت نیز مهارتی را کسب کرده‌اند می‌توانند به یگان خود مراجعه و ثبت نام کنند.

 

وی در خصوص جزئیات برگزاری این آزمون نیز اظهار کرد: در این آزمون 75 درصد امتیاز مربوط به بخش‌های عملی و 25 درصد نیز مربوط به بخش‌های نظری است.

 

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح درباره افرادی که امتیاز لازم را کسب نکرده باشند نیز تصریح کرد: یگان‌ها موظفند که با شناسایی این افراد نسبت به مهارت آموزی و حل مشکلات آنان اقدام کنند.

 

کمالی درباره برنامه سال آینده برای مهارت آموزی به سربازان نیز گفت: در سال آینده پیش بینی کرده‌ایم که حداقل 200 هزار نفر در این طرح شرکت کنند که بر این اساس حدود 100 هزار نفر به همان شکلی که امسال آزمون مهارت می‌دهند در آزمون شرکت خواهند کرد و حدود 100 هزار نفر دیگر را نیز خود نیروهای مسلح آموزش داده و معرفی خواهند کرد.

 

تسهیلات جدید برای سربازان دارای گواهی مهارت

 

وی درباره تسهیلاتی که به سربازانی که دارای گواهی مهارت اعطا می‌شود نیز به ایسنا گفت: در این زمینه در حال برنامه ریزی هستیم اما از سال آینده افزایش مرخصی، ارتقای درجه، تعیین تاریخ اعزام و ... از جمله تسهیلاتی است که به این سربازان داده خواهد شد.

 

کمالی با بیان اینکه درباره اشتغال این افراد نیز تمهیداتی نیز پیش بینی شده است، افزود: افراد دارای گواهی مهارت پس از پایان خدمت سربازی در زمینه اشتغال و فرصت‌های کاریابی و بازار کار نیز در اولویت دستگاه‌ها قرار خواهند گرفت.

 

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح همچنین اظهار کرد: از سال آینده افرادی که هنوز به سربازی اعزام نشده‌اند می‌توانند در این آزمون‌ها شرکت کرده و با توجه به گواهی که دریافت کرده‌اند از تسهیلات بهره‌مند شوند.

 

به گفته وی، این آزمون برای سربازان رایگان بوده و هزینه‌ای نباید از سوی آنان پرداخت شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------