وزیر آموزش و پرورش: 30 درصد مدارس کشور در مقابل زلزله ناایمن هستند / برای نوسازی مدارس 18 هزار میلیارد تومان بودجه نیاز داریم



  اخبار اجتماعی,خبرهای اجتماعی  ,وزیر آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش بازسازی و نوسازی مدارس را نیازمند ۱۸هزار میلیارد تومان بودجه دانست و گفت: ۳۰ درصد مدارس کشور ناامن هستند. 

سید محمدجواد بطحایی از وجود 30 درصد مدارس ناامن در کشور خبر داد و گفت: این مدارس در مقابل حوادثی مانند زلزله خطرپذیر هستند و حدود 18هزار میلیارد تومان پول برای بازسازی و نوسازی تمامی این مدارس غیرایمن نیاز است هرچند می‌توان در طول برنامه 5 ساله ششم به تدریج مدارس را ایمن کرد.

 

غیرایمن بودن مدارس موضوعی نگران‌کننده برای دولت

وزیر آموزش و پرورش، غیرایمن بودن مدارس را برای دولت موضوعی نگران‌کننده دانست و ادامه داد: تا به امروز به دلیل مضایق بودجه‌ای، خزانه اعتبار لازم برای این مهم در نظر گرفته نشده است، ضمن آنکه در یکی از احکام برنامه ششم نیز از محل صندوق ذخیره ارزی بودجه برای این مهم پیش‌بینی شده است اما این صندوق اعتباری نداشته که بتوان از آن برداشت کرد.

 

اعتبارات قابل وصول دولت کفاف ایمن‌سازی مدارس را نمی‌دهد

وی همچنین درخصوص اعتبار ناچیز بخش عمرانی مدارس در لایحه بودجه سال 97، توضیح داد: دولت از محل منابع قابل وصول این اعتبار را پیش‌بینی کرده است چراکه سایر منابع قابل وصول در اختیار دولت نیست که بتواند در لایحه بیاورد ولذا دولت براساس منابع قابل دسترسی اعتباری را برای بخش تملک دارایی آموزش و پرورش در نظر گرفته که البته بسیار ناچیز است، امیدوارم به کمک مجلس منابع جدیدی پیدا کنیم که آن منابع مشکل را برطرف کند.

 

ضرورت ساماندهی خیّرین مدرسه‌ساز

وزیر آموزش و پرورش ساماندهی خیّرین مدرسه‌ساز را ظرفیت بسیار خوبی را کاهش این مشکل دانست و گفت: امیدوارم بتوانیم طی یک ساز و کار جدید از این ظرفیت در کشور استفاده کنیم.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------